۱۴ پروژه عمرانی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان افتتاح و به بهره برداری رسید

۱۴ پروژه عمرانی فرودگاه بین المللی آبادان به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انفلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی امروز (سه شنبه ۱۹ بهمن) با حضور معاون برنامه ریزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، امام جمعه، فرمانده هان سپاه، پلیس فرودگاه، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه آبادان و دیگر مسئولان شهری ۱۴ پروژه‌ فرودگاه بین‌ المللی مرحوم آیت الله جمی (ره) آبادان با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران و با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

این پروژه ها شامل بهسازی پایانه داخلی و ترانزیت خارجی، نمازخانه برادران و خواهران و پایانه ترمینال فرودگاه، احداث دیوار حفاظتی به میزان ۲۷۰ متر مربع، بهسازی کانترهای پلیس گذرنامه ناجا، آسفالت مسیر دسترسی به مرکز سوختگیری این فرودگاه است.

 

همچنین بهسازی تسمه نقاله‌ها، احداث سالن مدیریت بحران و اتاق اورژانس ۱۱۵ فرودگاه، ساخت دال بتنی، احداث دیوار حراستی ساختمان اداری، بهسازی محوطه ایرساید و جاده های دسترسی به سایت ها و فرستنده‌های ناوبری، بهسازی سالن پروازهای خارجی و تجهیزات اتاق سرور با سیستم FIDS، بهسازی و تجهیز سرور اتاق نهاد ریاست جمهوری، گذرنامه و بانک ملی شعبه ارزی جهت برقراری پروازهای خارجی از دیگر پروژه هایی هستند که امروز به بهره برداری رسید.

 

«مسعود خواست خدایی» در این آئین اظهار کرد: پروژه‌های خیلی خوبی با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های مستقر در فرودگاه بین‌المللی آبادان اجرا شد.

 

مدیر فرودگاه بین المللی آیت جمی (ره) آبادان با بیان اینکه زیرساخت‌های پروازهای خارجی را طی مدت ۲۲ روز به سرانجام رساندیم افزود: پرواز کارگو از پنج ماه پیش در فرودگاه آبادان با هماهنگی گمرک ایران و سازمان منطقه آزاد اروند دایر و از ۲ ماه پیش نیز پرواز مسافری خارجی این فرودگاه پس از چند سال وقفه برقرار شده است.

 

وی از انجام پرواز مسافری خارجی طی دو ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: به دنبال برقراری پرواز دوبی، استانبول و استکهلم هستیم، البته پرواز استکهلم مورد تقاضای اتباع عراقی بود که در حال پیگیری هستیم.

 

خواست خدایی بیان کرد: فرودگاه بین‌المللی آبادان با توجه به قدمت ۹۰ ساله متاسفانه طرح جامع راهبردی نداشت اما اکنون این طرح را دارد.

 

به گفته وی عملیات احداث دیوار فرودگاه به سمت مینوشهر از هفته آینده با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

 

در ادامه نیز «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، فرودگاه بین المللی آبادان را دارای قدمت بسیار زیاد دانست و عنوان کرد: انتظار این است تا جایگاه این فرودگاه به پیش از شروع جنگ تحمیلی برگردد و شاهد انجام پروازهای بین المللی بیشتری از طریق این فرودگاه با توجه به ظرفیت اقتصادی، سیاسی و گردشگری منطقه باشیم.

 

امام جمعه آبادان توسعه فرودگاه آبادان را وابسته به توسعه اقتصادی و اشتغال این منطقه خواند و ابراز کرد: انتظار است توجه بیشتری به این فرودگاه شود.

 

وی با بیان اینکه مدیریت انقلابی تنها راه برون رفت از مشکلات و توسعه کشور است تصریح کرد: همان گونه که در زمینه دفاعی شاهد پیشرفت کشور هستیم باید با مدیریت انقلابی و جهاد سایر مشکلات کشور نیز برطرف شود.

 

«بیژن ربیعی» نیز در این آئین، خواستار توسعه گردشگری هوایی و ایجاد تاکسی هوایی در فرودگاه آبادان شد و اذعان کرد: ظرفیت های مناسبی برای توسعه اقتصادی فرودگاه آبادان وجود دارد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان تاکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب، فرودگاه آبادان می‌تواند به مرکز صادرات هوایی محصولات کشاورزی خوزستان تبدیل شود.

 

کد خبر 1146316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha