نمایشگاه عفاف و حجاب در جیرفت گشایش یافت

امروز ۲۰ بهمن ماه هم زمان با ایام الله دهه فجر، نمایشگاه عرضه محصولات عفاف و حجاب در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۰ بهمن ماه هم زمان با ایام الله دهه فجر، نمایشگاه عفاف و حجاب در بیمارستان امام خمینی (ره) گشایش یافت.

حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، ضمن تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سلیمانی، گفت: نقش کادر درمان و بهداشت اعم از پزشکان، پرستاران و کادر اداری در مبارزه جهادی با ویروس منحوس کرونا بر کسی پوشیده نیست که در این مدت با گذشت و ایثارگری، شهدای عزیز و گرانقدری را تقدیم کردند.

امام جمعه جیرفت نقش پزشکان و پرستاران در انقلاب اسلامی را نقش برجسته ای دانست و افزود: بسیاری از انقلابیونی که مجروح و زخمی می شدند به دلیل شرایط سخت و دشوار امکان مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها را نداشتند بنابراین توسط پزشکان و پرستاران در سایر مکان ها مداوا می شدند.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران در پیروزی انقلاب اسلامی، همراهی با انقلابیون، در ۸ سال دفاع مقدس و در مبارزه با ویروس کرونا همواره در کنار مردم بودند و وظیفه انسانی و شرعی خود را به نحو احسن ایفا کردند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به گشایش نمایشگاه عفاف و حجاب، بیان کرد: وصایای شهدا، سفارش امامین انقلاب و دستورات دینی ما به همه مردم اعم از زنان، دختران و مردها حفظ عفت، حجاب و پاکدامنی است.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: انقلاب اسلامی زمینه و فرصتی را فراهم کرد تا زنان و دختران بتوانند با حفظ حجاب و عفاف در صحنه اجتماع، علم، دانش و صنعت حضور یابند.

وی با بیان این مطلب که عده ای بر این باور بوده و هستند که حضور زنان و دختران در جامعه با حفظ شئونات اسلامی و رعایت عفاف و حجاب امکان پذیر نیست، اظهار کرد: حضور زنان و دختران در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که آنها در بسیاری از زمینه ها با رعایت عفاف و حجاب از مردان سبقت گرفته اند و این یک پاسخ عملی برای این مدعیان است.


حجت الاسلام تارم اضافه کرد: گشایش نمایشگاه های اینچنینی زمینه ای فراهم می کند تا بانوان و دختران ما به راحتی به وسایل پوششی عفاف و حجاب دسترسی پیدا کنند.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم گاهی لباس هایی که عرضه می شوند در خور شان بانوان، دختران، مردان و جوانان ما نیستند بنابراین دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی وظیفه دارند زمینه ای فراهم کنند تا تولیدات داخلی لباس های حجاب و عفاف بیشتر شود و همچنین این نمایشگاه ها نیز برای دسترسی آسان بانوان به وسایل مورد نیاز حفظ حجاب افزایش یابند.

حجت الاسلام در خاتمه با اشاره به این که شاهد رشد انتشار ویروس منحوس کرونا هستیم، تصریح کرد: مردم باید با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و نیز تزریق واکسن که یک وظیفه انسانی و تکلیف شرعی است، از گسترش این ویروس جلوگیری کنند تا شاهد کاهش آثار مخرب آن باشیم.

 

گفتنی است؛ نمایشگاه عفاف و حجاب دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تا ۲۲ بهمن ماه در محل بیمارستان امام خمینی (ره) دایر بوده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

 

کد خبر 1146467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha