ایجاد شهرک فرآوری طلا در خراسان جنوبی پیگیری می شود

جرجانی از تولید ۷۰۰ کیلو شمش طلا در سال آینده خبر داد و گفت: ایجاد شهرک فرآوری طلا در خراسان جنوبی پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (۲۰ بهمن) در مراسم بهره برداری از واحد فرآوری طلای شادان شهرستان خوسف که با حضور استاندار خراسان جنوبی انجام شد، اظهار کرد: در این استان پنج محدوده طلای شناسایی شده که در خرداد ماه امسال معدن طلای کودکان به بهره برداری رسید و امروز هم عملیات بهره برداری از معدن طلای شادان خوسف آغاز شد که یکی از بزرگترین ذخایر طلای این شهرستان است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه طی ۱۰ روز آینده معدن طلای هیرد نیز وارد مدار خواهد شد، افزود: با ظرفیت سازی که انجام شده سال آینده حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلو شمش طلا از این منطقه برداشت و تولید خواهیم کرد.

 

جرجانی با اشاره به پیگیری استاندار خراسان جنوبی برای سرمایه گذاری شستا در استان، بیان کرد: بحث فرآوری ها و زیرساخت های معدنی استان را پیگیری خواهیم کرد.

 

وی از پیگیری برای ایجاد شهرک فرآوری طلا در خرسان جنوبی خبر داد و گفت: با ایجاد این شهرک زمینه اشتغال خانگی بزرگی به خصوص برای زنان سرپرست خانوار و جوانان جویای کار در استان فراهم خواهد شد.

 

گفتنی است امروز در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان استانی، امام جمعه و فرماندار خوسف چهار طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و چهار طرح دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.

کد خبر 1146536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha