بهره مندی  از اقتصاد دریا و جنگل برای توسعه مازندران هدف گذاری شده است

حسینی پور با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی به مردم مازندران توجه ویژه دارند که در سفر آخر به نوشهر فرمودند استانی که دریا و جنگل دارد معنی ندارد که فقیر داشته باشد، گفت: تلاش داریم پروژه هایی برای بهره مندی از اقتصاد دریا و جنگل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدمحمودحسینی پور» امروز(۲۰بهمن) در نشست «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان کشور باحجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن گرامیداشت دهه فجر و ماه رجب، با بیان اینکه رئیس بنیاد مستضعفان سفیر ولات هستند، اظهار کرد: امید است مردم استان ولایت مدار مازندران از برکات معنوی و مادی این سفر بهره مند شوند.

 

استاندار مازندران به سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان کشور در استان مازندران اشاره کرد و افزود: استان مازندران علیرغم برخورداری از مواهب طبیعی الهی متاسفانه به نسبت استان ها دیگر عقب نگه داشته شده است.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه بعد از انقلاب اسلامی در بسیار از استان ها کارخانجات زیادی ایجاد شده اما در مازندران کارخانجاتی نظیر نساجی قائم شهر به تعطیلی کشیده شده، گفت: توجه و تمرکز دولت به همکاری با کشورهای اوراسیاست که بندر امیرآباد بهشهر تنها بندری است که متصل به ریل است و این ظرفیت باید برای صادرات و ترانزیت بکار بسته شود.

 

حسینی پور بیان کرد: با روسیه مذاکره شد که سنگ آهن که به هند صادر می کند را ما از بندر امیرآباد به هنر منتقل کنیم که ۳۰درصد هزینه ترانزیت روسیه کاهش پیدا می کند و ۵۰هزار میلیارد تومان در سال برای ما سود دارد که اگر کارخانه مس در نزدیکی بندرامیرآباد ایجاد شود می توانیم سنگ آهن را تبدیل به محصولات کنیم تا به هند صادر شود و برای مردم منطقه اشتغال زایی شود.

 

وی با بیان اینکه پروژه هایی را در دست اقدام داریم که برای استان و بنیاد مستضعفان کشور می تواند مفید فایده باشد، اذعان کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی به مردم مازندران توجه ویژه دارند که رهبری در سفر آخر به نوشهر فرمودند استانی که دریا و جنگل دارد معنی ندارد که فقیر داشته باشد.

 

حسینی پور با بیان اینکه تلاش داریم پروژه هایی برای بهره مندی از اقتصاد دریا و جنگل داشته باشیم، گفت: سه هزار و ۶۰۰ روستا در مازندران داریم که از مواهب الهی برخوردارند. نیروی انسانی و آب و خاک و هوا داریم اما برای بهره مندی از این ظرفیت ها هدفگذاری نشده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۱.۵درصد سبد غذایی کشور در مازندران تامین می شود، افزود: اگر مدیریت شود می توان این عدد را به ۲۵درصد رساند.

 

 

کد خبر 1146635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha