دشمنان بعد از پیروزی انقلاب به پیشرفت علمی و بومی ایران اعتراف کردند

حجت الاسلام حمید نژاد با بیان اینکه ایران اسلامی بعد از انقلاب علیرغم تحریم های شدید و بسیاری از محدودیت ها از نظر علم، تکنولوژی رتبه های اول تا دهم را کسب کرده است، گفت: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب به پشرفت علمی و بومی ایران اعتراف کردند.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: در پی پیروزی انقلاب اسلامی، جهانیان به این نتیجه رسیدند که دین (اسلام)، نه تنها می‌تواند در سیاست دخالت کند که خود برنامه‌های مهم ودقیقی نیز در زمینه سیاست و حمکرانی دارد. نظريه سياسي ولايت فقيه به نظام سياسی، به عنوان طرح نوين در مجموعه نظام‌های بين‌المللي در واقع كشيدن خط بطلان بر تئوری پوچ جدايی دين از سياست و نظريه سكولاريسم بود. روژه گارودي، انديشمند فرانسوي در اين زمينه مي‌گويد: «انقلاب اسلامي دارای معناي جديدی بود كه نه تنها حكومت سياسي، اجتماعي و استعماري را سرنگون كرد، بلكه مهمتر از اين تمدن و جهان‌بيني خاصي را كه در مقابل دين علم شده بود، واژگون ساخت».

 

از این رو پیروزی انقلاب اسلامی خود دریچه‌ای جدید به روی اندیشمندان و صاحب نظران سیاست باز كرد و این اندیشه که دین نباید در سیاست دخالت کند را به چالش کشاند. در واقع پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که برنامه الگوی دین برای زندگی نه تنها به پایان راه خود نرسیده است، بلکه اسلام می‌تواند به عنوان یک نظام سیاسی در جهان قد علم کند و برای حکومت مبتنی بر احکام الهی برنامه عملی دقیقی نیز ارائه دهد. در هین رابطه گفتگوی با حجت الاسلام محمد حمیدنژاد، امام جمعه شهر داروین استان فارس شیراز به شرح زیر ارایه می شود.

 

دشمنان پس از پیروزی انقلاب چه اعترافی در مورد جایگاه ایران کردند؟

در رابطه با وضعیت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاه آن در میان کشورهای اسلامی و کل دنیا اکنون می توانیم ادعا کنیم که کلا کشور ایران قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست و از نظر کشورهای اسلامی از لحاظ علم و پیشرفت، تکنولوژی می تواند در رأس قرار بگیرد و این اعتراف دشمنان و بیگانگان است و این تنها ادعای ایران نیست.

 

جایگاه ایران در میان کشورهای اسلامی از نظر علم و تکنولوژی چگونه تعریف می شود؟

در میان بسیاری از کشورهای اسلامی اگر به خوبی بنگریم، می بینیم اگر تکنولوژی و پیشرفتی دارند، بومی نیست و آنچه به ما ارزش می دهد، این است که ایران اسلامی بعد از انقلاب علیرغم تحریم های شدید و بسیاری از محدودیت ها اما از نظر علم، تکنولوژی و پیشرفت به جایی رسیدیم که رتبه های اول تا دهم را کسب کردیم در حالی که کشورهای دیگر دنیا اگر چیزی هم داشته باشند، وارداتی است و از خود آنها نیست در حالی که علم و پیشرفت ما بومی است. پس از پیروزی انقلاب استکبار جهانی اجازه کمک هیچ کشوری به ایران را نداد و جوانان ما روی پای خود ایستادند و ارزش پیشرفت ایران اسلامی به همین ایستادگی و مقاومت است.

 

مسیر حرکت انقلاب با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب چگونه تعریف می شود؟

در موضوع گام دوم بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب نیاز داشتیم تا مسیر خود را به سمت دیگری حرکت کنیم. ما به دنبال آن بودیم تا کشور را آماده کنیم و مشکلات را حل کنیم. اکنون نیاز داریم در 40 ساله دوم با خودباوری بیشتر حرکت کنیم اما در دوران ستمشاهی همیشه این تفکر قالب بود که ما نمی توانیم کاری از پیش ببریم و همیشه باید دست مان در جلوی دیگران دراز باشد اما در 40 سال اخیر به این توانمندی و باور رسیدیم که می توانیم خودمان حرکت کنیم و زمینه تحول خود و دیگران را فراهم کنیم.

 

انقلاب اسلامی چه تاثیری بر حرکت جبهه مقاومت و کشورهای مسلمان برجای گذاشت؟

بعد از پیروزی انقلاب جبهه مقاومت و حرکت مقاومت در کشورهای دیگر در مقابل بیگانگان مانند یمن و عراق، سوریه و حتی فلسطین دیده می شود و تقویت شده است به دلیل این است که آنها از ایران الگو گرفتند و دیدند که ایران توانسته روی پای خود بایستد و همه دشمنان اسلام و شریعت دست به دست هم دادند تا بتوانند ایران اسلامی را بر زمین بزنند. در گام دوم با توجه به خودباوری ای که فراهم شده است، باید در کل عالم موثر باشیم و مسیر را برای دیگران روشن کنیم. امروز ایران اسلامی به جایی رسیده است که نه تنها خود در مقابل استکبار جهانی ایستاده است از سایر کشورهای مقاومت نیز حمایت می کند.

 

اولویت انقلاب در دهه چهارم را توضیح بفرمایید؟

مهمترین اولویت در دهه چهارم این است که از نظر اقتصادی، نظامی و امنیت به عنوان یک کشور طراز جمهوری اسلامی باشیم و با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب مدینه فاضله و طیبه یعنی کشوری که مردم اش از نظر رفاهی مشکلی ندارند و از لحاظ امنیت امن ترین کشور و از لحاظ نظامی در رده بهترین کشورهای دنیا قرار بگیرد و از لحاظ معنویت نیز کشوری باشیم که از نظر ارزش های انسانی به اوج رسیدیم، ابتدا باید مشکلات اقتصادی را حل کنیم زیرا دشمن از این منظر بسیار تلاش می کند تا ایران اسلامی را بر زمین بزند و این موضوع با هم افزایی و توجه به ظرفیت های داخلی و نیروی جوان آماده به کار و نخبگان و دولت دلسوز و پر تلاش و انقلابی حل می شود.

 

بهترین راه برای مقابله با تحریم و آسیب ناپذیری اقتصاد را توضیح بفرمایید؟

ما می توانیم از نظر اقتصادی به گونه ای قوی شویم که هیچ تحریمی بر ما اثر نکند. امروز اگر دشمنان چنگ و دندان به اقتصاد نشان می دهند، باید به نقطه ای برسیم که آنها قادر به این کار نباشند و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به تمام معنا و عمل همه جانبه به آن در مقابل دشمن بایستیم. با تکیه بر نیروهای ارزشی که اول انقلاب قیام کردند و پیروزی انقلاب را فراهم کردند با تکیه بر همان نیروها و با نگاه با اخلاص آنها حتما در آینده نزدیک این مشکلات حل می شود. انشاءالله

 

 

کد خبر 1146636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha