زمینه رشد و بصیرت‌افزایی کارکنان با کمک روحانیون عقیدتی سیاسی فراهم شود

حجت‌الاسلام داودی گفت: روحانیون عقیدتی سیاسی در پادگان‌ها باید با فعالیت‌های فرهنگی و اثرگذار زمینه رشد، آگاهی و بصیرت‌افزایی را در کارکنان ایجاد و با تلاشی جهادی و مخلصانه همراه با ابتکارات و نوآوری‌ها به این وظیفه ذاتی به نحو احسن عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام الیاس داودی» امروز (چهارشنبه 20 بهمن) در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید عقیدتی سیاسی تیپ 45 نیروی مخصوص شوشتر که در تالار فرهنگ این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: قرائت قرآن، نماز شب، کم خوردن، رفتن به مسجد و نشست و برخاست با عالم دینی پنج کاری است که قلب را نورانی، الهی و معنوی می‌کند و برکاتی را به همراه دارد.

 

رئیس دفتر امور روحانیون نیروی زمینی ارتش افزود: شهید صیاد شیرازی و شهید قاسم سلیمانی از جمله شخصیت‌هایی بودند که با وجود اینکه در میدان رزم فعالیت می‌کردند اما از یاد خدا غافل نبودند و با این ویژگی‌ها به جایگاه بالایی دست یافتند از این رو باید از آنها الگو بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه رسیدن به چنین جایگاهی آن هم در لباس نظام هنر برتر است تصریح کرد: این نشان می‌دهد که در لباس مقدس نظامی هم می‌توان به درجات بالای روحی، عرفانی، معنویت و ملکوتی رسید.

 

حجت‌الاسلام داودی با بیان اینکه وظیفه اصلی و ذاتی روحانیون عقیدتی سیاسی‌ در پادگان‌ها همین است که دل‌ها را روحانی کنند و به سوی خدا سوق دهند اضافه کرد: باید با فعالیت‌های فرهنگی و اثرگذار زمینه رشد، آگاهی و بصیرت‌افزایی را در کارکنان ایجاد و با تلاشی جهادی، مخلصانه و دلسوزانه همراه با ابتکارات و نوآوری‌ها به این وظیفه ذاتی به نحو احسن عمل کنیم.

 

وی ابراز کرد: ما در مقابل دین خدا حداقل سه مسئولیت داریم اول اینکه دین خدا را خوب بشناسیم، دوم به آن خوب عمل کنیم و سوم از آن خوب دفاع کنیم و مسئولان عقیدتی سیاسی در ارتش باید این سه مسئولیت را در یگان‌ها نهادینه کنند.

 

رئیس دفتر امور روحانیون نیروی زمینی ارتش اذعان کرد: عقیدتی سیاسی در یگان‌ها ساختار مستقل دارد منتهی حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی و سیاسی در یگان‌ها به عهده فرماندهان است و خوشبختانه این تعامل و همکاری به نحو احسن وجود دارد.

 

وی یاد آور شد: نتیجه این تعامل و همکاری را در مشارکت 91 درصدی نیروی زمینی ارتش در انتخابات ریاست جمهوری دیدم و در میان نیروهای مسلح نیروی زمینی ارتش توانست رتبه نخست را کسب کند و این نتیجه زحمات روحانیون، فرماندهان ولایی، فعالیت‌های جهادی و پیگیری‌هایی بود که صورت گرفت و بسیار اثربخش بود.

 

در این مراسم از زحمات «حجت‌الاسلام ابراهیم اسماعیلی» تقدیر و «حجت‌الاسلام عبدالصمد شريف‌زاده» به عنوان رئیس جدید عقیدتی سیاسی تیپ 45 نیروی مخصوص شوشت منصوب شد. همچنین «حجت‌الاسلام ابراهیم اسماعیلی» به عنوان رئیس جدید مرکز آموزش مهندسی نزاجا بروجرد منصوب شد.

 

کد خبر 1146645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha