اشتغال مهمترین نیاز خانواده‌های کم بضاعت است

طالبی گفت: توانمندسازی مددجویان در قالب ایجاد اشتغال و یا حمایت از اشتغالزایی خانواده های کم برخوردار می تواند علاوه بر جنبه اقتصادی در سایر موضوعات مانند حوزه های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی نیز موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» امروز(20 بهمن) در مراسم تجلیل از 10 موسسه خیریه برتر خراسان جنوبی با بیان اینکه فکر و ذهن امام راحل از همان روزهای اول شکل گیری انقلاب رسیدگی به محرومان بوده است، گفت: یکی از اهداف شکل گیری کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی خانواده های کم برخوردار و محروم است.

 

وی با بیان اینکه مجموعه کمیته امداد تاکنون در کشور توانسته خدمات زیادی در حوزه های کمک هزینه دانشجویان، دانش آموزان و طلاب، مسکن و معیشت محرومان داشته است، اظهارداشت: علاوه بر اینها در سایر موضوعات مانند کمک به درمان نیازمندان، تامین جهیزیه و اعطای وام های کارگشایی و اشتغالزایی به خانواده های کم برخوردار هم کمیته امداد فعالیت های خیلی خوبی با همکاری موسسات وابسته خود دارد.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر توجه بیشتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری به موضوع اشتغال و توانمندسازی مددجویان، افزود: توانمندسازی مددجویان در قالب ایجاد اشتغال و یا حمایت از اشتغالزایی خانواده های کم برخوردار می تواند علاوه بر جنبه اقتصادی در سایر موضوعات مانند حوزه های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی نیز موثر باشد.

 

طالبی افزود: اعطای تسهیلات کم بهره اشتغالزایی به مددجویان علاوه برتوانمندسازی خود این خانواده های محترم، می تواند اشتغالزایی را برای سایر افرادی که در کارگاه او مشغول بکار می شوند را به همراه داشته باشد.

 

وی افزود: اشتغال یکی از مهمترین نیازهای یک خانواده است که اثرات و برکات زیادی از جمله کمک کاهش استرس بیکاری، کاهش آسیب های اجتماعی که در نتیجه فقر معیشتی بوجود می آید و کمک به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را به همراه داشته باشد.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال حفظ آبروی افراد را به همراه دارد، گفت: مراکز نیکوکاری کمک های خود را بیشتر در زمینه کمک به اشتغالزایی و ایجاد اشتغال برای مددجویان سوق دهند.

 

طالبی با بیان اینکه اولین مرحله در خودکفایی شغلی برای مددجویان، انگیزه خود افراد و دوم مهارت اموزی است، گفت: تا مهارت وجود نداشته باشد، شغلی ایجاد نخواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه داشتن سرمایه اولیه یک شرط برای ایجاد اشتغال خرد است که در این راستا کمک امداد از طرق مختلف به مددجوها تسهیلات می دهد، که اقدام خیلی خوبی است، افزود: داشتن ضامن برای دریافت وام یک مشکل اصلی برای افرادی که به دنبال ایجاد اشتغال هستند، می باشد که برای این موضوع هم امداد باید فکری بکند تا مددجوها بدون مشکل تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کنند.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی در پایان ضمن تقدیر از خدمات مراکز خیریه خراسان جنوبی در راستای کمک به محرمان، گفت: خداوند اجر این اقدامات شما را در دنیا و آخرت خواهد داد.

 

 

 

کد خبر 1146683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha