ایجاد مدرسه قرآنی در تمام زندان های فارس

ابراهیمی گفت: اولین مدرسه قرآنی در استان فارس در بین زندان های کشور راه اندازی شده و در تمام زندان های استان دارای بند و مدرسه قرآنی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی» امروز (چهارشنبه 20 بهمن) در جمع زنان زندانی فارس اظهار کرد: حضور و مشارکت زندانیان زن در فعالیت های قرآنی مایه افتخار استان فارس است.

 

مدیرکل زندان های فارس افزود: حرکت در زندان به سمت قرآن، کتاب هدایت و روشنگری اقدام ارزشمندی است زیرا در نظام زندانبانی اسلامی، توجه به معنویات و کرامت انسانی افراد از اصول مهم و مورد تاکید است.

 

وی اضافه کرد: تمامی مجرمان به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و مسیر قرآن به سمت ارتکاب جرائم رفته اند و استوارترین راه، راه قرآن و عمل به آن است.

 

ابراهیمی تاکید کرد: راه قرآن، راه روشنگری و هدایت است که پیامد آن عاقبت بخیری در زندگی و آرامش است و با گذشت بیش از 1400 سال از نزول قرآن کریم تاکنون هیچ کسی نتوانسته آیه یا کلمه یا سطری از قرآن را تحریف کند زیرا خداوند نگهبان قرآن است.

 

وی ادامه داد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان ها با توجه به قرآن و مبانی قرآنی رونق گرفته است و اولین مدرسه قرآنی در استان فارس در بین زندان های کشور راه اندازی شده است و در تمام زندان های استان دارای بند و مدرسه قرآنی هستیم.

 

ابراهیمی اضافه کرد: 2 هزار و 790 در راستای توسعه فعالیت های قرآنی در زندان ها در حوزه های مختلف قرآنی مشغول ه و 10 نفر حافظ کل قرآن هستند.

 

وی با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: باید از انقلاب درس بگیریم زیرا بزرگترین رخداد قرن بود و با توکل و عمل به دستورات خدا به پیروزی رسیده است.

 

ابراهیمی با اشاره به حدیث «ثقلین» عنوان کرد: تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) و کلام الله مجید، تعدادی از زندانیان را در استان فارس از پای چوبه دار نجات داد.

 

خاطر نشان می شود، مسابقات قرآن منطقه 6 زندانیان زن کشور به میزبانی استان بوشهر در استان فارس برگزار شد و 16 نفر از زندانیان زن این استان در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و ... به رقابت پرداختند.

 

کد خبر 1146684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha