دمیدن به مسائل اختلافی کاری شیطانی است

آیت الله نورمفیدی گفت: کسانی که می خواهند به مسائل اختلافی بدمند بدانند که ایجاد اختلاف کاری شیطانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز (چهارشنبه ۲۰ بهمن) در دیدار ائمه جمعه اهل سنت گلستان با ایشان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: کسانی که می خواهند به مسائل اختلافی بدمند بدانیم که از حلقوم شیطان در می آید.

 


نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: هدف از بعثت انبیاء و رسالت پیامبر (ص) این بود که راه خدا جهانی شود، نه در یک مقطع خاص و مکان و زمان خاص بلکه برای همه زمان ها و عصرها باشد.

 


وی افزود: پیامبر (ص) وظیفه خود را انجام داد تا راه اسلام بر تمام ادیانی که در عالم وجود دارند، قالب شود و بر اساس آیات قرآن بنا است که راه پیامبر (ص) ادامه پیدا کند و قالب شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه، وعده خداست و رسول الله فرمایش کرده است «جانشینان پیامبر علما هستند»، افزود: امروز وظیفه هر کسی که این کسوت و لباس را برتن داشته باشند تبلیغ و ترویج قرآن و اسلام است و باید دین رسول الله و اسلام را ترویج، تبلیغ و بیان کنیم و مردم را با قرآن آشنا کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: علمای اسلامی چه شیعه و چه سنی وظیفه بزرگ و سنگینی دارند و باید از خدا استمداد بطلبیم که این مسئولیت سنگین را انجام دهیم.

 

وی گفت: خداوند وقتی که حضرت موسی (ع) را ماموریت داد، برای انجام وظیفه شروع به آه و ناله کرد. واقعا کار انبیا و علما کار سختی است، «قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي»، گاهی بعضی علمای شرح صدر ندارند، تبلیغ دین اسلام کار حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت موسی (ع) بوده و در نهایت کار پیغمبر (ص) بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز اعتقادات مسلم انبیای الهی و دین و راه خدا از 6 طرف مورد تبلیغات سو دشمنان قرار گرفته است. در این زمینه لازم است که خودمان هم بیشتر مطالعه داشته باشیم و هم اینکه بیشتر با کتاب سروکار پیدا کنیم. باید کتاب های به روز را مطالعه کنیم و به روز شویم. فرقی هم ندارد عالم شیعی باشیم یا اهل سنت باید به روز باشیم و در حد توان، مسئولیت خویش را انجام دهیم.

 


آیت الله نورمفیدی گفت: امروز دنیا عوض شده است و در دستان یک کودک نیز موبایل وجود دارد و خیلی چیزها به خوردش می دهند.

 


وی با بیان اینکه، خداوند خودش می داند که اندازه و ظرفیت ما چقدر است، گفت: دل پیامبر (ص) مانند اقیانوس است در حالی که دل ما شاید بمانند یک آب بندان باشد. امروز باید خلوص نیت داشته باشیم، امروز وظیفه سنگینی داریم و نباید مردم را رها کنیم و باید از دین و قرآن برای مردم بگوییم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید براینکه، دوست و دشمن در اختلافات می دمند، افزود: رژیم جاسوسی انگلیس میلیون ها پوند به شیخ شیعی پول داده است تا فیلم مزخرفی درست کنند تا بر اختلاف بدمند، اینها به نفع شیطان و دشمن است.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: کسانی که می خواهند به مسائل اختلافی بدمند بدانیم که از حلقوم شیطان در می آید.


وی با بیان اینکه، امروز قرار است دین اسلام جهانی شود، گفت: امروز اگر خواست دین جهانی شود یک شبه که نمی شود بلکه همه باید دست به دست هم بدهیم و برای ترویج اسلام تلاش کنیم و در این راستا شیعه و سنی مسئولیت سنگینی داریم.

 

کد خبر 1146707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha