جوانان ما بیشتر به کارهای ناپایدار، سبک، در دسترس و زودبازده تمایل دارند

مدیرکل فنی و حرفه اب سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه حضور بیشتر جوانان را به عرصه مهارت آموزی و تخصصی که منجر به شغل شود، فراهم کنیم،گفت: جوانان ما بیشتر به کارهای ناپایدار، سبک، در دسترس و زودبازده تمایل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، جلیل شهریاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان در جلسه گفتمان با معتمدین و ریش سفیدان و روحانیون و فعالان اجتماعی  زاهدان با بیان اینکه ما برنامه حضور  را در محلات زاهدان آغاز کرده و قرار است در کل استان ادامه پیدا کرده و در بدنه جامعه نهادینه شود گفت: اولین چیزی که برای هر یک از ارکان دولتی لازم است برقراری ارتباط لازم با بدنه جامعه، شناخت اقشار جامعه، ظرفیت ها و نیازهای جامعه است. البته مردم نیز باید با ما و کارکرد ما آشنایی داشته باشند.

 

شهریاری فلسفه سازمان فنی و حرفه ای را ارائه یکسری آموزش های مهارتی منجر به شغل به افراد جامعه عنوان کرده و افزود: تمام تلاش ما بر این است که با استفاده از همه ظرفیت ها اعم از روحانیون، معتمدین، متنفذین و ریش سفیدان، با جوانان و نیازهای آنها بیشتر آشنا شویم.

 

وی ادامه داد: ما در برهه ای متوجه شدیم که جوانان امروز، شناخت درستی از مسیرهای اشتغال ندارند بنابراین ارائه مشاوره به جوانان جویای کار را بر خود لازم دانستیم تا به مسیر درست کاریابی هدایت شوند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: انتظار ما از رسانه این است که ما را در ارتباط گیری با جامعه جوان یاری داده تا از این طریق با جوانان وارد مذاکره شده و شاید این مذاکره فضا را برای حضور بیشتر جوانان به عرصه مهارت آموزی و تخصصی که منجر به شغل شود، فراهم کند.

 

وی با اشاره به اینکه در نسل جوان امروز به دلایل مختلف از جمله مشاغل کاذب و مدرک گرایی بی میلی نسبت به کارهای پایدار و فنی ایجاد شده است

 

شهریاری با بیان اینکه منظور از کار در ارزیابی ها، کار ثابت و پایدار است اظهار کرد: مردم ما بیشتر به کارهای ناپایدار، سبک، در دسترس و زودبازده تمایل دارند. در این استان مشاغل کاذب از جمله دستفروشی و خرده فروشی و قاچاق سوخت به شدت رونق دارد و از طرفی ظرفیت مناسب و گسترده ای با توسعه زیرساختها در خصوص مشاغل خرد و خدمات فنی ایجاد شده که باید میل نسل جوان را به این سمت تغییر داد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: استان ما در حال توسعه است؛ توسعه راههای جاده ای و ریلی، حوزه گاز رسانی، بنادر، پتروشیمی، فولاد و مس و همه این ها باعث شده که نیاز مبرم به مشاغل خدمات فنی داشته باشد. جالب توجه این است که در این مشاغل فقط تخصص فنی اهمیت دارد و بحث سطح سواد مطرح نیست.

 

وی افزود: در حوزه پتروشیمی تا مهر ماه سال آینده استان به حدود ۳۰۰۰ نیرو نیاز  دارد .

کد خبر 1146838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha