افتتاح ۸۹۸ پروژه شرکت توزیع برق استان زنجان

به مناسبت دهه فجر، ۸۹۸ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اعتبار ۵۲۱ میلیارد تومان در استان زنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در آیین افتتاح 898 پروژه این شرکت با اعتبار 521 میلیارد ریال اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 7 روستا در استان از نعمت برق برخوردار بودند و این رقم اکنون به 903 روستا رسیده است.

 

علیرضا علیزاده به رشد 17 برابری اقدامات حوزه توزیع برق استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 10 هزار و 700 دستگاه ترانس در استان در حال بهره برداری است.

 

وی به مشخصات 898 پروژه این شرکت که از هفته دولت تا دهه فجر به بهره برداری می رسد اشاره کرد و افزود: از این تعداد 312 پروژه مربوط به شهرستان زنجان، 208 پروژه خدابنده، 68 پروژه ماهنشان، 37 پروژه طارم، 41 پروژه ایجرود، 68 پروژه ابهر، 61 پروژه سلطانیه و 103 پروژه مربوط به شهرستان خرمدره است.

 

این مسئول ادامه داد: در این مراسم پروژه های مربوط به تامین برق روستای قوهیجان طارم، مجتمع مسکونی راه آهن، روستای هندی کندی طارم و تامین برق آب شرب روستای قیاسیه سلطانیه به بهره برداری برسد.

 

علیزاده ادامه داد: از پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال، 213 پروژه مربوط به اصلاح و بهینه سازی، 106 پروژه توسعه و احداث، 13 پروژه روشنایی معابر، پنج پروژه کاهش پیک، 161 پروژه توسعه و اصلاح روشنایی و 400 پروژه نیرورسانی است.

 

وی با بیان اینکه 40 خدمت شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به صورت غیرحضوری به مشترکین ارائه می شود، گفت: 60 درصد شبکه فشار ضعیف در استان به کابل خودنگهدارنده تبدیل شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خاطرنشان کرد: هوشمندسازی شبکه و کنترل پذیری مشترکین از دیگر اقدامات این شرکت است و در این راستا تمام مشترکین صنعتی، تجاری و اداری به کنتورهای هوشمند مجهز شده است.

 

معاون عمرانی استانداری زنجان نیز در سخنانی از برق به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در صنعت یاد کرد و گفت: به همین جهت علیرغم توسعه این صنعت به همان اندازه توقعات بالا می رود.

 

سید محمد شعاعی با یادآوری اینکه شرکت های توزیع برق در مسیر برق رسانی ارتباط مستقیم با مصرف کننده دارند، گفت: هوشمندسازی در مصرف برق اثرگذار است.

 

وی به موضوع توازن در مصارف نیز تاکید کرد و با یادآوری اینکه در واحدهای صنعتی مصرف برق بیش از سایر بخش ها است، تصریح کرد: ایجاد توازن مانع از فشار به زیرساخت های برق می شود.

 

در ادامه این مراسم پروژه های مربوط به تامین برق روستای قوهیجان طارم، مجتمع مسکونی راه آهن، روستای هندی کندی طارم و تامین برق آب شرب روستای قیاسیه سلطانیه به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری برسد.

کد خبر 1146841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha