توزیع ۳۰ هزار بسته کمک مومنانه در خراسان جنوبی

همزمان با ایام پر خیر و برکت دهه مبارک فجر بیش از ۳۰ هزار بسته کمک معیشتی و خدمت مومنانه در قالب های مختلف از جمله لوازم التحریر، بسته های غذایی و بهداشتی، جهیزیه و ... به همت بسیج و دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی به مردم ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «رضا هزاری»، معاون هماهنگ‌کننده سپاه خراسان‌ جنوبی صبح امروز (۲۱ بهمن) در این مراسم با بیان اینکه امسال مردم و خیرین و دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی کمک های قابل توجهی در بحث نهضت کمک های مومنانه به محرومان و خانواده های کم برخوردار داشتند، گفت: هشتمین مرحله از نهضت کمک های مومنانه از 18 دی ماه آغاز و تا 22 بهمن ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه در این مرحله دستگاه های اجرایی زیادی از جمله کمیته امداد، بسیج و سپاه، نیروهای مسلح، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرامین امام(ره)، اوقاف و امور خیریه و دفاتر ائمه جمعه و همچنین خیرین و مردم کمک هایی داشتند، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در هشتمین مرحله از کمک های مومنانه بیش از 163 میلیارد ریال کمک در قالب بسته های معیشتی، لوازم التحریر، بسته های غذایی و بهداشتی و جهیزیه و همچنین کمک های نقدی مساعدت داشته است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز بیش از 6 میلیارد ریال و اوقاف و امور خیریه حدود 920 میلیون ریال در هشتمین محرحله از نهضت کمک مومنانه، توزیع اقلام داشتند، گفت: هلال احمر هم در این مدت بیش از 38 میلیارد ریال کمک در قالب های مختلف به نیازمندان داشته است.

 

سرهنگ هزاری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح به جز سپاه و بسیج در مجموع 16 میلیارد و 813 میلیون ریال و ستاد اجرایی فرامین امام(ره) 8 میلیارد و 150 میلیون ریال اقلام توزیع کردند، اظهارداشت: همچنین طی همین مدت بیش از 11 هزار بسته معیشتی به ارزش 60 میلیارد ریال توسط بسیج جمع آوری و توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه دفاتر ائمه جمعه بیش از 364 میلیون ریال کمک مومنانه و بسیج سازندگی در قالب اعطای وام اشتغالزایی و مرمت خانه محرومان و اردوهای جهادی بیش از 6 میلیارد و 755 میلیون ریال کمک داشته است، گفت: بنیاد مستضعفان یک میلیارد و 900 میلیون ریال، آستان قدس رضوی 32 میلیارد و 737 میلیون ریال و عتبات و عالیات 8 میلیارد و 335 میلیون ریال کمک جمع آوری و بین نیازمندان در قالب بسته های مختلف توزیع کردند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه خراسان‌ جنوبی گفت: همچنین طی همین مدت دو ماهه حدود 50 زندانی جرائم غیر عمد توسط خیرین و مردم به مبلغ 53 میلیارد و 307 میلیون ریال آزاد شدند.

 

سرهنگ هزاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 316 میلیارد تومان کمک مومنانه توسط همه دستگاههای اجرایی، خیرین و نیکوکاران و مجموعه نیروهای مسلح و سپاه و بسیج بین اقشار کم برخوردار خراسان جنوبی توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در هشتمین مرحله از رزمایش بزرگ نهضت خدمت مومنانه به مردم خراسان جنوبی بیش از 40 میلیارد تومان خدمات به اقشار کم برخوردار خراسان جنوبی ارائه شده است، گفت: طی این مدت بیش از 30 هزار بسته مومنانه بین مردم استان توزیع شده است که از این تعداد 11 هزار بسته به همت مجموعه بسیج و سپاه بوده است.

 

کد خبر 1146850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha