نهاد توسعه محله و خانه سلامت عینک رشت افتتاح شد

دو مرکز خدماتی نهاد توسعه محله و خانه سلامت واقع در محله عینک امروز(۲۱ بهمن) در رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، دو مرکز خدماتی نهاد توسعه محله و خانه سلامت واقع در محله عینک رشت امروز(پنج شنبه، ۲۱ بهمن) همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران شهری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


این ۲ پروژه مشارکتی در زمین اهدایی شهرداری رشت و با اعتبار تخصیص یافته از اداره کل مسکن و شهرسازی استان از ردیف اعتبارات ملی بازآفرینی، احداث شده است.

 

«میثم حرفت‌خواه» با اشاره به اهداف احداث این ساختمان‌ها گفت: نهاد توسعه محله، در راستای توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زنان بی‌سرپرست و خود سرپرست و ارتقای مشارکت شهروندی در یک محله کم برخوردار و محروم احداث شده است.

 

 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با تقدیر از تعامل مثبت دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی برای راه‌اندازی این مرکز، ابراز کرد: اجرای این پروژه مشارکتی با اعتبار بازآفرینی اداره کل مسکن و شهرسازی و در زمین شهرداری رشت از سال ۱۳۹۷ کلید خورد و پس از تکمیل این ساختمان در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت قرار می‌گیرد تا بصورت رایگان آموزش‌های هدفمندی را در این محله کم برخوردار به زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست ارایه دهد.


وی روند تکمیل ساختمان خانه سلامت محله عینک را نیز که در جوار ساختمان نهاد توسعه محله احداث شده، توضیح داد و افزود: یکی از اهداف حوزه بازآفرینی شهرداری رشت، ارایه خدمات بهداشتی رایگان و یا کم هزینه برای محلات محروم است و در همین راستا خانه سلامت در محله عینک - که تراکم  بالای جمعیتی دارد- احداث شد.


حرفت خواه ضمن تقدیر از نماینده بازآفرینی اداره کل مسکن و شهرسازی در اجرای این پروژه مشارکتی ابراز کرد: با پیگیری‌های مطلوب معاون فرمانداری رشت، در یک ماه اخیر تعاملات بین دستگاهی انجام و نواقص و موانع این دو پروژه، همچون انشعابات برق و گاز و... رفع گردید و این مرکز برای بهره‌برداری در اختیار مرکز بهداشت و درمان شهرستان رشت قرار گرفته است.


رئیس سازمان عمران شهرداری رشت خاطرنشان ساخت: ساختمان خانه سلامت تحت عنوان مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۱۰، شهید سپهبد قاسم سلیمانی چند روزی است خدمات بهداشتی و طرح واکسیناسیون کرونا به شهروندان ارایه می‌دهد.

 

کد خبر 1146878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha