افتتاح و کلنگ زنی ۱۴۹ طرح؛ سهم بجنورد از پروژه های دهه فجر

همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۴۹ طرح و پروژه با اعتبار ۸۱۴ میلیارد تومان افتتاح و سه پروژه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در شهرستان بجنورد کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد پاکمهر» نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی امروز پنج شنبه در آیین افتتاح 149 پروژه دهه مبارک فجر در شهرستان بجنورد گفت: حوزه اقتصاد موتور متحرکه توسعه کشور است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی با تحمیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی تلاش دارند روند توسعه کشور را متوقف کنند.

 

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی اقدامات خوبی برای خنثی سازی تحریم ها اتفاق افتاده است، بیان کرد: دغدغه امروز مردم معیشت است و در این راستا به دنبال توسعه بخش خصوصی برای گره گشایی از مشکلات مردم و ایجاد اشتغال، نشاط و پویایی در استان هستیم.

 

پاکمهر با بیان اینکه تنها حدود هشت دهم اعتبارات بخش ملی به استان اختصاص داده شده است، افزود: باید با تعریف پروژه های بزرگتر به دنبال جذب اعتبارات ملی بیشتر باشیم.

 

«محمد وحیدی» دیگر نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اعتماد به نیروی انسانی شایسته و بهره وری درست از آنان موجب توسعه و پیشرفت می شود، گفت: تقویت جمعیت تولید کننده در محل زندگی خود، راهکاری موثرتر از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها است بنابراین همراه با ایجاد زیرساخت ها باید به دنبال ایجاد زمینه های اشتغال در روستاها و مناطق محروم باشیم.

 

وی افزود: در بودجه 1401 به حوزه های عمرانی، زیربنایی و اشتغال توجه ویژه شده و افزایش اعتبارات محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت ها همراه با اشتغال در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

 

وحیدی اظهارکرد:  در بودجه 1401 اعتبارات حوزه عمرانی استان 80 درصد افزایش یافته و در سال آینده از اقتصاد بخش کشاورزی حمایت ویژه خواهیم داشت.

 

افتتاح یک دبستان 6 کلاسه در روستای سیساب با اعتبار 35 میلیارد و 600 میلیون ریال، بهره برداری از آزمایشگاه اکرودیته کارخانه آرد سفید ارمغان با اعتبار 150 میلیارد ریال، افتتاح کارخانه آرد کوثر بجنورد با اعتبار دوهزار میلیارد ریال، بهره برداری از ساختمان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال و بهره برداری از باشگاه ورزشی جمعیت هلال احمر با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که صبح امروز با حضور استاندار خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

 

کد خبر 1146921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha