هنر، ابزار مؤثر برای شناساندن ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی بین نسل جوان است

زارعی، با بیان اینکه هنر، ابزار مؤثر برای شناساندن ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی بین نسل جوان است، گفت: با تولید آثار هنری و انجام رویدادهای فرهنگ نام و یاد عزیز ملت را جاودانه می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «کورش زارعی»، : امروز(21بهمن) در در آیین اختتامیه پویش سلیمانی کارگاه نمایشنامه نویسی از ایده تا اجرا در خرم آباد، اظهارداشت: با تولید آثار هنری و انجام رویدادهای فرهنگ نام و یاد عزیز ملت را جاودانه می کنیم.

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: هنرمندان باید به شخصیت بسیار عمیق سردار سلیمانی بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی افراد با جسارت  حتی در مجامع دانشگاهی مطالبی  را مطرح و  حرف های عزیز ملت را نقد می کنند، عنوان کرد: تعجب می کنم که چگونه اجازه چنین گستاخی در دانشگاه داده می شود.

 

زارعی اظهار کرد: وظیفه همه ما این است که با خلق آثار هنری و با انجام فعالیت هایی با موضوع زندگی و ابعاد شخصیتی و نظامی عزیز ملت؛ یاد و خاطره و رشادت های ایشان را زنده نگه داریم و با هنر خودمان با منطق و زبان استدلال تودهنی بزرگی بر دهان کسانی باشیم که قصد تخریب و یا جسارت به این شخصیت عظیم تاثیرگذار دارند.

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: شناساندن ابعاد شخصیتی و معرفی زوایای پنهان و آشکار این شخصیت مهم و تاثیرگذار به نسل های جوان و معرفی بیشتر تلاش ها، مجاهدت ها، مبارزات، سلحشوری  و رشادت های ایشان ضروری است.

 

زارعی با بیان اینکه بی شک این جوانان مستعد نیازمند حمایت بیشتر بوده،  بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی می تواند در مسیر هنری این عزیزان  بسیار تاثیر گذار و موثر واقع شود.

 

وی در ادامه به بخشی از فعالیت ها و اقدامات در حوزه هنری مرکز، حمایت از جریان تئاتر مردمی بچه های مسجد با ارایه طرح 9 ساله (سه طرح در مدت زمان هر کدام  سه سال) اشاره کرد و افزود:  در بخش های آموزش و تربیت هنرمندان جوان مستعد و تربیت نیروی انسانی کارآمد و تولید آثار نمایشی فاخر برنامه ریزیهای خوبی صورت گرفته و در دست اقدام است.

 

زارعی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 90 نمایشنامه توسط نویسندگان با موضوعات مختلف اخلاقی،  اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، خانوادگی، مسایل جوانان و نوجوانان تولید شده .که از این تعداد 30 اثر تاکنون چاپ و تعداد 60 اثر دیگر نیز تاپایان سال  به چاپ رسیده  و در اختیار گروههای تئاتر بچه های مسجد قرار می گیرند.

 

وی ابراز امیدواری کرد با انجام فعالیت ها و برنامه ها و برنامه ریزی های منسجم بتوانیم جوانان و نوجوانان هنرمند و متعهدی را  در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف و آرمان های نظام و انقلاب تربیت کنیم و جبهه فرهنگی انقلاب را بیش از گذشته و مطابق با نیاز روز جامعه تقویت و حمایت کنیم.

کد خبر 1146930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha