صلح و سازش ۴۸ درصدی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در همایش تجلیل از برترین های صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف، از صلح و سازش ۴۸ درصدی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الإسلام والمسلمین «رضا براتی زاده» در همایش تجلیل از برترین های صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف که اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان ها نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن مشارکت داشتند، از بهبود نسبی عملکرد شوراهای حل اختلاف در حوزه صلح و سازش طی 10 ماهه سال جاری در مقایسه با سنوات گذشته خبر داد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به رشد بیش از 48 درصدی میانگین صلح و سازش در پرونده های دارای قابلیت مصالحه در 10 ماهه سال 1400 از تلاش های اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف در راستای اصلاح ذات البین قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به ورودی بیش از 62 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان، بیان کرد: در نتیجه تلاش های انجام شده خوشبختانه حدود 23 هزار پرونده ای که امکان صلح و سازش در آنها وجود داشت به سازش ختم شده و این تلاش ها واقعا ستودنی و در خور تقدیر است.

 

حجت الاسلام براتی زاده با بیان اینکه شهرستان جاجرم و بخش شوقان با آمار مصالحه بیش از 60 درصدی در پرونده های دارای قابلیت سازش، بهترین عملکرد را در این خصوص داشته اند، تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف  جاجرم با 64 و شوقان با 60 درصد مصالحه عملکرد عالی داشتند و در این بین شوراهای حل اختلاف شیروان، بام و صفی آباد، سرحد و قوشخانه و بجنورد نیز با بیش از 50 درصد صلح و سازش رتبه های بعدی را به دست آورده اند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین از حصول سازش قطعی در 6 فقره پرونده قتل عمد و رهایی محکومین به قصاص از اجرای این مجازات  در سال جاری خبر داد.

 

وی خاطرنشان کرد: در 16 فقره پرونده دیگر نیز اقدامات اصلاحی بسیار خوبی انجام شده به طوری که در این موارد  اولیاء دم راضی به دریافت دیه شدند که با توجه به  انجام توافقات اولیه و تسهیل موجبات رسیدن به سازش، انتظار داریم إن شاء الله این پرونده ها نیز منجر به سازش شود.

 

مقام عالی قضایی استان با اشاره به مشکلات و نواقص موجود در برخی سازوکارهای اجرایی شوراهای حل اختلاف از  تدوین و ابلاغ شیوه نامه ای با محوریت  اصلاح امور به منظور تسهیل و تسریع در انجام کار و  بهبود شاخص های عملکردی خبر داد.

 

 

کد خبر 1146939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha