پدافند غیرعامل در و حفظ سرمایه های کلان شهر شیراز نقش موثری دارد

اصنافی گفت: پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری و حفظ سرمایه های کلان موجود شهر نقش موثری دارد و در اولویت شهرداری شیراز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (پنج شنبه 21 بهمن) دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس گفت: شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمت رسان با حساسیت بالا دارای ظرفیت و در عین حال تهدیداتی است.

 

شهردار شیراز با تاکید بر اهمیت توجه به پدافند غیرعامل افزود: اقدامات پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری و حفظ سرمایه های کلان موجود شهر نقش موثری دارد.

 

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز با اولویت دهی به این مهم از همان روزهای ابتدایی شروع به کار مدیریت جدید شهری، اقدامات پدافندی را در حوزه‌های مختلف شهری دنبال کرده است.

 

شهردار شیراز تصریح کرد: توسعه پایدار شهری، توسعه همه جانبه ابعاد مختلف شهری است و امنیت شهری در بالا بردن کیفیت توسعه پایدار شهری سهم مهمی دارد.

 

وی ادامه داد: موضوع امنیت شهری پیوستگی تنگاتنگ و متقابلی با توسعه شهر دارد و نواقص این حوزه وجود باید رفع شود و تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات با استفاده از ظرفیت دیجیتالی و بک آپ گیری دیجیتال از بخش های مختلف شهرداری شیراز در اولویت ما قرار دارد.

 

اصنافی با اشاره به حوزه مدیریت اسناد نیز گفت: مدیریت اسناد به صورت متمرکز انجام می شود و پس از گزارش دهی هفتگی با آسیب شناسی کرده برای دیتاماینینگ برای تبدیل اسناد به داده تلاش می شود.

 

شهردار شیراز با تاکید بر حساسیت پدافند غیر عامل گفت: در حوزه پدافندی مبنای علمی در کنار کار اجرایی باید قرار داده شود.

 

«غلامعلی ترابی»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: در موضوع پدافند غیرعامل در شورای اسلامی چهارم شهر شیراز کارهایی انجام شد اما مدتی متوقف شده که باید پیگیری شود و مبنای علمی و کارشناسی در حوزه پدافندی باید در کنار اقدامات عملی و اجرایی قرار داده شود تا موجب کاهش هزینه های شهر و ارائه خدمات بهتر به شهروندان شود.

 

خاطر نشان می شود، در پایان جلسه از سوی سردار «غلامرضا جلالی فراهانی»، رئیس سازمان پدافند غیر عامل و رئیس انجمن علمی پدافند غیر عامل کشور لوح تقدیری به شهردار شیراز اهدا شد.

 

کد خبر 1146971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha