تنها از ۲۰ درصد ظرفیت موجود بنادر گیلان استفاده می‌شود

فرزام صفت ظرفیت تخلیه و بارگیری از مجتمع بندری انزلی را ۱۲ میلیون تن اعلام کرد و گفت: اکنون تنها از ۲۰ درصد ظرفیت موجود استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «آرش فرزام صفت» امروز(پنج‌شنبه، 21 بهمن ) در آیین افتتاح پروژه بهره برداری از سیلوی 30 هزار تنی بندری انزلی گفت: در شرایط تحریم راهی جز کاهش اتکا به نفت نداریم و اگر بر سیاست های مقام معظم رهبری در برنامه ششم دقت داشته باشید تاکید ایشان بر کاهش اتکا به نفت است.

 

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان یکی از راه‌های اساسی کاهش اتکا به صادرات نفت را توجه به ظرفیت‌های تجاری کشور با توجه به صادرات دریا محور اعلام کرد و افزود: در کارگروه آمایش کشور یکی از محورهای توسعه، توسعه دریامحور اعلام شد لذا با توجه به ظرفیت دریایی و تجاری که با کشورهای منطقه داریم، دریای خزر، به لحاظ محصور بودن دریای امنی است و بین شرکای تجاری جمهوری اسلامی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 

فرزام صفت خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به کشور روسیه بر رسیدن به صادرات ۱۰ میلیارد دلاری تاکید شد و اکنون بیش از ۷۰ درصد صادرات به کشورهای حاشیه از گمرکات گیلان صورت می‌گیرد لذا باید برنامه ریزی های لازم جهت دستیابی به رقم ۶ تا هفت میلیارد دلاری انجام شود.

 

وی استان گیلان را به علت برخورداری از نعمت دریا دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه کشور دانست و افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری از مجتمع بندری انزلی ۱۲ میلیون تن است که اکنون تنها ۲۰ درصد ظرفیت موجود استفاده می‌شود.

 

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان تصریح کرد: بندر انزلی در گذشته بندری روباز بود که از آن چوب و آهن آلات وارد می شد اما با رسیدن به خودکفایی در تولید آهن آلات با کاهش ورود این دو کالا روبرو بودیم که مارا به سمت ساخت انبار غله پیش برد لذا درصدد آنیم‌ طبق برنامه‌ریزی ها ظرفیت موجود را به ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

 

فرزام صفت با بیان بندر انزلی بندر وارداتی است خاطرنشان کرد: همانطور که توجه به صادرات مهم است باید واردات نیز مورد توجه باشد. باتوجه به اینکه بخشی از زنجیره اشتغال به واردات کالا وابسته است لذا ایجاد پسکرانه بندری،  افزایش زیرساخت‌های و ظرفیت‌های سیلوی غلات را نباید فراموش کرد.

کد خبر 1146983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha