کشف زمین خواری ۵ میلیاردی اراضی ملی در هرمزگان

سردار جعفری گفت: با هوشیاری و تلاش بی وقفه کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی شهرستان پارسیان یک فقره زمین خواری اراضی ملی به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار « غلامرضا جعفری » در گفتگویی خبری اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان پارسیان در راستای برخورد جدی با اخلالگران نظم اقتصادی و به منظورحفظ سرمایه های ملی با انجام کاراطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی از دیوار کشی و تصرف اراضی ملی توسط دو متهم در یکی از روستاهای تابعه این شهرستان مطلع و موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 

وی افزود: پس از بررسی صحت و سقم موضوع و انجام تحقیقات میدانی و پلیسی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی به همراه نمایندگان اداره منابع طبیعی به محل اعزام که در بررسی های اولیه مشخص شد متهمان بدون داشتن مدارک واسناد قانونی لازم زمینی به مساحت 26هزارو 855 متر را با تخریب و دیواری کشی تصرف کرده اند.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان، ارزش اراضی ملی تصرف شده را بنابه نظر کارشناسان مربوطه، پنج میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد.

 

وی عنوان کرد: برابر ماده 690 قانون مجازات اسلامي ، با همکاري مشترک پليس و اداره منابع طبيعي شهرستان پرونده تشکيل و به مرجع قضايي ارسال که در اجرای دستور قضائی متصرف به اعاده وضعیت اراضی مورد نظر به حال اوليه و شش ماه حبس تعزيري و پرداخت 81 میلیون ریال جزاي نقدي جايگزين حبس محکوم شدند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1147006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha