بانوان به برکت انقلاب حقوق اجتماعی خود را بازیافتند

حجت الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از زنان حق تحصیل وسایر حقوق اجتماعی خود را بدست آوردند و درحوزه و دانشگاه مشغول به تحصیل شدند، گفت: باید از ظرفیت بانوان تحصیل کرده در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و ... استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۱بهمن) در آئین افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت آمنه (س) فریدونکنار ضمن گرامیداشت دهه فجر و ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب ماه اسغفار و روزه داری است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به چهل  و سه سالگی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی معجزه الهی بود و این انقلاب با پشتوانه مردمی و هدایت های امام راحل پیروز شد و با هدایت های داهیانه رهبری درحال توسعه و پیشرفت است.

 

وی ضمن تکریم خیرین احداث حوزه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار، گفت: کار خیر که محقق می شود عوامل متعددی دست اندرکار آن می شوند که باید یاد و نام آنها گرامی داشته شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به آیه ۱۳سوره حجرات «يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثي‏» افزود: عقل و انصاف این را می طلبد که ما در فعالیت های اجتماعی میدان و سهمی را برای خواهران در نحوزه قش آفرینی علمی، فرهنگی، اجتماعی و...به وجود می آوردیم و از یک فرصت برابر برای کسب علم و ترویج علم و اخلاقیات استفاده می شد.

 

وی با بیان اینکه در دوران طاغوت بانوان جایگاه در اجتماع نداشتند، گفت: حضور زنان در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی و ... و تحصیل آنها در دانشگاه ها وحوزه ها از برکات انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بخش اعظمی از دانشجویان دانشگاه ها و طلاب مدارس علمیه را بانوان تشکیل می دهند، بیان کرد: برای بانوان فرصت استفاده از معلومات آنها در حوزه های ترویج و تبلیغ باید فراهم شود.

 

وی ادامه داد: بانوان درس می خوانند باید برای تدریس و تعلیم نسل آینده از آنها استفاده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به آسیب های اجتماعی حوزه بانوان اشاره و بیان کرد: باید رایزنی هایی صورت گیرد طلبه های خواهر در مدارس، دانشگاه ها و...بکارگیری شود.

 

وی به پیشیینه دینی و فرهنگی شهرستان فریدونکنار اشاره کرد و گفت: این شهرستان مهد سرداران دفاع مقدس همانند شهید بصیر است باید این شهرستان از نعمت وجود حوزه های علمیه بانوان و برادران بهره مند باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دارالتبلیغ و دالرترویج ویژه بانوان بایدایجاد شود، گفت: مجالس روضه خانگی زنان باید با استفاده از ظرفیت طلبه های موفق و ممتاز ساماندهی شود. احکام و آموزه های دینی و... باید توسط این طلبه ها در این محافل خانگی تبیین شود.

کد خبر 1147061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha