چهارمین جلسه کمیته های ستاد استانی اعتکاف در زاهدان برگزار شد

چهارمین جلسه کمیته های ستاد برنامه ریزی اعتکاف با حضور مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امورایثارگران و نماینده مردمی استان، مدیر کل و معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان و رئیس مرکز بهداشت و نماینده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان،  علیرضا زینلی، مشاور استاندار در امورایثارگران و نماینده مردمی استان در چهارمین جلسه کمیته های ستاد استانی اعتکاف در زاهدان،  گزارشی از جلسه کشوری اعتکاف که در استان قم برگزار شده بود را ارائه داد.

 

در ادامه این جلسه که با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، مدیر رسانه ای و مدیران فرهنگی، اجرایی، رئیس مرکز بهداشت و نماینده دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد در خصوص شرایط و ضوابط برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با توجه به رنگ بندی های کرونایی شهرستانهای استان توصیه هایی ایراد شد.

 

در ادامه فاطمی، رئیس مرکز بهداشت و نماینده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای مذهبی که در برگزاری سالم مراسمات مذهبی دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

وی افزود: مجموعه مراکز بهداشتی درمانی نظارت کامل بر حسن اجرا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری سنت حسنه اعتکاف را خواهند داشت. 

 

فاطمی اظهار کرد: طبق آیین نامه بهداشتی کسانی می توانند بعنوان معتکف در مساجد حضور پیدا کنند که سه دوز واکسن را تزریق و یا لحظه ورود به مساجد تست منفی  PCR را در اختیار داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقربیک در پایان جلسه با بیان اینکه امسال مراسم اعتکاف با شعار ملی "اعتکاف تجلی معنویت و اخلاق منتظران  ظهور" برگزار می شود، آخرین تعداد ثبت نامی  اعتکاف خارج از مبحث ثبت نام سنتی را ۲۱۷ نفر در ۴۸ مسجد استان اعلام کرد.

کد خبر 1147235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha