اولین ثمره انقلاب اسلامی انتخاب نظام سیاسی و قانون اساسی بر اساس رفراندم مردمی است

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: اولین ثمره انقلاب اسلامی در ایران انتخاب نظام سیاسی و قانون اساسی بر اساس رفراندم مردمی است و این در حرکت دموکراتیک در هیچ نظام سیاسی و انقلاب ها جهان دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «محمد رضا میر تاج الدینی» امروز (22 بهمن ماه) در گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلی اردبیل گفت: در یکصد سال اخیر حرکت انقلاب های در کشور رخ که از جمله می توان به نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و حرکت های مختلف در ایران اشاره کرد اما در جهان نیز انقلاب های مختلف از جمله انقلاب فرانسه و روسیه رخ داد امام بخواهیم انقلاب اسلامی را با هر تک تک آنها مقایسه کنیم نشان می دهد که انقلاب اسلامی برجسته، بالاتر و امتیاز بیشتری نسبت به آنها دارد.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 100 سال قبل ملت ایران با عنوان نهضت مشروطه مبارزات خود را آغاز کردند و تشکیل عدالت خانه و تشکیل مجلس مردمی از جمله مطالبات مطرح شده بود و در استان ها و ولایت ها مبارزات زیاد علیه فتحعلی شاه برای احیای مطالبات صورت گرفت.

 

وی اظهار داشت: اما این مجلس یک سال دوام آورد و در زمان محمد علی شاه همین مجلس به توپ بسته شد و مبارزه علیه مشروطه توسط محمد علی شاه شکل گرفت تا استبداد صغیر شروع شود.

 

حجت الاسلام میر تاج الدینی افزود: کل ایران خاموش شد و استبداد ادامه داشت تا اینکه مردم آذربایجان به فرماندهی ستارخان و علما به ویژه آیت الله خیابانی قیام را آغاز کردند و سایر شهرها نیز به مروز زمان به این قیام پیوستند تا محمد علی شاه فراری شد.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نتیجه حرکت های مردمی موجب پایان حکومت پادشاهی قاجار شد اما با توطئه های دشمنان خارجی به ویژه انگلیسی ها زمینه برای روی کار آمدن رضاخان قلدر فراهم شد و باید هم حرکت های مردمی در محاق قرار گرفت.

 

حجت الام تاج الدینی ادامه داد: کم کم رضاخان با عنوان نخست وزیر و سپس پادشاهی پهلوی جای خود را در این کشور باز کرد و تلاش کرد حکومت خود را با حکومت آتاترک هماهنگ کند اما آیت الله مدرس در مقابل این حرکت های مذبوحانه ایستاد و حدود 20 سال رضاخان در این کشور حکومت کرد تا اینکه انگلیسی ها وقتی دیدند رضا شاه به سوی آلمان متمایل شده است آن را عزل به آفریجای جنوبی تعبید کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: در زمان رضا شاه نیز بسیاری از آزادی خواهان کشته و یا مورد اذیت و آزار قرار گرفتند و دوران سیاهی را در کارنامه تاریک سیاسی خود برای ملت ایران رقم زد.

 

حجت الاسلام تاج الدینی یادآور شد: پس از تعبید انگلیسی ها پسرش محمد رضا شاه بر تاج و تخت نهادند و 37 سال بر ایران مسلط کردند اما در آن زمان نیز برای اداره مملکت برنامه ای نداشتند و طبق برنامه های دولت های خارجی حرکت می کردند.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما امام خمینی (ره) حرکت انقلابی خود را آغاز کرد تا نظام سیاسی جدیدی بر پایه احکام اسلام و قرآن کریم را در کشور بنیان بنهد و مبارزه سیاسی خود را بر این اساس انجام داد تا در 22 بهمن 57 این حرکت های انقلابی با فرار شاه از ایران به پیروزی رسد.

 

وی اعلام داشت: متاسفانه برخی به امام خمینی (ره) در پاریس 3 توصیه کردند که پیروزی انقلاب نباید موجب عزل شاه شود و شاه بماند اما حکومت نکند، دوم با ارتش کار نداشته باشید و در نهایت با آمریکا کاری نداشته باشید.

 

حجت الاسلام تاج الدینی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در جواب آنها گفت که مردم انقلاب کرده اند که رژیم شاهنشاهی از بین برود و شاه باید مجازات کارهای خود را ببیند اما در خصوص ارتش باید سران خائن ارتش مجازات شوند و بدنه ارتش از مردم هستند و آمریکا نیز نباید در امور داخلی کشور دخالت کند زیرا انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی مستقل است که در اوایل انقلاب همچنان که دیدید آمریکا فعالیت خود را در ایران ادامه داد اما پس از اینکه مشخص شد سفارت خانه این کشور در حال جاسوسی است به تسخیر دانشجویان خط امام در آمد.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: هر انقلاب با شعارهای خود شناخته می شود و آرمان های انقلاب اسلامی با شعارهای عدالت، استقلال، اخلاق، معنویت و حمایت از مسضعفین جهان معرفی شد.

 

حجت الاسلام تاج الدینی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این شعارهای تاکید کردند و نشان دادند که این شعارها امروز نیز مورد تاکید است و مربوط به دوران خاص نیست.

 

وی ادامه داد: اولین ثمره انقلاب اسلامی در ایران انتخاب نظام سیاسی و قانون اساسی بر اساس رفراندم مردمی است و این در حرکت دموکراتیک در هیچ نظام سیاسی و انقلاب ها جهان دیده نشده است و مردم نظام سیاسی مبتنی بر تفکر و اندیشه اسلامی را انتخاب و به شعار «نه شرقی و نه غربی» تاکید کردند.

 

کد خبر 1147292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha