اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس‌جمهوری به  مدیریت قم

شاهچراغی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس‌جمهوری به مدیریت قم تخصیص‌یافته است و استان در تلاش است تا با تمام توان در راستای رفع مشکلات مردم بکوشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید محمدتقی شاهچراغی» امروز (جمعه 22 بهمن) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: باید از مردم ولایی ایران و به‌ویژه قم قدردانی کنیم که در هر شرایطی در صحنه حضورداشته و امروز نیز در راهپیمایی خودرویی که به‌واسطه کرونا، این‌گونه برگزار شد، حضور پرشور داشتند.
 

استاندار قم بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات زیادی در عرصه‌های مختلف در جای‌جای ایران اسلامی به‌ویژه قم عزیز انجام‌شده که دولت سیزدهم نیز بر اجرای روند برنامه‌ها تأکید دارد.


وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته جلوگیری از احداث واحدهای آلاینده در قم بود که دستور آن صادر و این امر در گسترش توجه به مسائل زیست‌محیطی توجه دارد.


شاهچراغی از فاصله میان مسئولان و مردم گلایه کرد و گفت: این فاصله طی سال‌های اخیر در قم وجود داشته است اما در این دولت رویکرد تغییر کرده و مسئولان در میان مردم حضور چشمگیر دارند.


استاندار قم عنوان داشت: در موضوع عفاف و حجاب قم باید الگو باشد و اقدامات نرم‌افزاری و تولید محتوا صورت گیرد و در سفر ریاست جمهوری نیز 9 میلیارد تومان اعتبار به مؤسسات مردم‌نهاد که در این خصوص فعالیت می‌کنند، اختصاص یافت.


وی گفت: تکمیل پروژه‌های بالای 60 درصد در اولویت دولت در مباحث عمرانی است و با توجه به وجود مراکز فرهنگی و ورزشی نیمه‌تمام در این زمینه تلاش خواهیم کرد.


شاهچراغی به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: استقبال خوبی در استان قم در این زمینه انجام‌شده و تاکنون ۹۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.


استاندار قم گفت: در این زمینه اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان و برخی اراضی دیگر در حال آماده‌سازی است تا بتوانیم ضمن ساماندهی در اختیار همشهریان عزیز قرار دهیم.


وی به اهمیت ساماندهی هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهور به این موضوع توجه و پیش‌بینی‌های لازم مدنظر قرار گرفت و از سوی دیگر برای تکمیل پارکینگ و پروژه ضلع شرقی حرم مطهر  حضرت فاطمه معصومه (س) ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.


شاهچراغی به مشکل خانه‌هایی که زیر دکل فشارقوی برق در منطقه قم هستند اشاره کرد و گفت: این مشکل نیز برای رفع در دستور کار قرار گرفت و برای انتقال این خانه‌ها ۷۰ هکتار زمین در نقاط دیگر شهر پیش‌بینی‌شده و از سوی دیگر انتقال دکل برق نیز در دستور کار است.


استاندار قم به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی فاز نخست این پروژه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و مشکلات برطرف و از سوی دیگر برای رفع مشکلات فرودگاه نیز فرصت دوماهه داده‌شده است.


وی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس‌جمهوری به  مدیریت قم تخصیص‌یافته است و استان در تلاش است تا با تمام توان در راستای رفع مشکلات مردم بکوشد.

کد خبر 1147351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha