مردم آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) و رهبری عوامل تحقق انقلاب اسلامی بودند

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: مردم مؤمن و متحد و بصیر، آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) که اسلامی سیاسی و اجتماعی و دارای فرهنگ ظلم ستیز و شهادت طلبی است و رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت فقیه شکل گرفت، عامل تحقق این انقلاب بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۲ بهمن حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک سری سوالاتی مطرح می شوند که همه مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان باید پاسخ آنها را بشنوند.

امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که امروز جهاد تبیین وظیفه سنگینی است که رهبر معظم انقلاب بر دوش ما گذاشته است، ابراز کرد: همه متنفذین و همه آنهایی که ظرفیتی دارند باید این فرمان حضرت آقا را شنیده و به آن عمل کنند، مخصوصا آنهایی که رسانه‌ای در دست دارند باید در خط مقدم جبهه تبیین فعال باشند.

وی خاطرنشان کرد: تبیین یعنی یک سری واقعیت هایی از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای آگاه سازی مردم بیان شود تا آنها بدانند این انقلاب چه برکاتی برایشان داشته است.

حجت الاسلام نجنو با اشاره به این که سه عنصر اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار اساسی داشتند، اظهار کرد: مردم مؤمن و متحد و بصیر، آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) که اسلامی سیاسی و اجتماعی و دارای فرهنگ ظلم ستیز و شهادت طلبی است و رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت فقیه شکل گرفت، عامل تحقق این انقلاب بودند.

خطیب جمعه کهنوج افزود: ترکیب این سه عنصر قدرتی به وجود آورد به طوری که تمامی توان رژیم شاه و حمایت های بی نظیر قدرت‌های دنیا نتوانست در مقابل این قدرت دوام بیاورند و تا زمانی که این سه عنصر با هم باشند این انقلاب هم می ماند.

وی یادآور شد: در سال ۶۴ سازمان سیا آمریکا و MIX انگلیس سازمان اطلاعات فرانسه و اطلاعات آلمان در نشستی که داشتند و با شناختی که از این انقلاب پیدا کرده بودند به این جمع‌بندی رسیدند که قدرت اصلی ایران پیوند این سه عنصر است پس برای جدا کردن این سه عنصر از یکدیگر برنامه ریزی کردند از آن زمان آنها دائم به دنبال این بودند که بین مردم و رهبری و مردم و اسلام جدایی بیندازند.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: اگر پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ یک معجزه بود با همه این دشمنی هایی که بر علیه این نظام در طی این ۴۰ سال داشتند استمرار و ۴۳ ساله شدن این نظام معجزه بزرگتر است.

امام جمعه کهنوج ادامه داد: دشمن اگر در سال ۵۷ غافلگیر شد و نتوانست از پیروزی انقلاب جلوگیری کند اما از فردای پیروزی با همه توان و امکانات در عرصه‌های مختلف و به اشکال گوناگون کمر به حذف و یا سرکوب انقلاب بسته است.

وی ابراز کرد: دشمن تمام تلاشش را کرد تا انقلاب به ۴۰ سالگی نرسد و چند سال پیش با صراحت اعلام کرد که ایران دیگر نمی تواند جشن چهل سالگی انقلاب را برگزار کند اما به کوری چشم همه دشمنان امروز ما جشن ۴۳ سالگی و آغاز ۴۴ سالگی انقلاب خود را برگزار کردیم و این یک پیروزی بزرگ و معجزه بزرگتر از معجزه پیروزی انقلاب است.

 

حجت الاسلام نجنو با اشاره به این که در جشن ۴۳ سالگی انقلاب معمولا از دستاورد ها گفته می شود، اظهار کرد: کشور ما در عرصه دفاعی، تولید موشک، پهباد، در عرصه هوافضا، لیزر و هسته‌ای پیشرفت های زیادی داشته است اما در عرصه اقتصاد، فرهنگ صنعت خودروسازی و بانکداری رشد چندانی نداشته که یک نقطه ضعفی برای نظام تبدیل شده اند که مسئولان باید خیلی تلاش کنند تا عقب ماندگی ها جبران شوند.

خطیب جمعه کهنوج تاکید کرد: روحیه جهادی، شهادت طلبی و تبدیل شدن به انسان های فعال از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی اسطوره بی بدیل، بی نظیری و چهره تکرار نشدنی که در بستر انقلاب اسلامی رشد پیدا کرده و به تکامل رسید و منش او در نهایت به یک مکتب تبدیل شد.

کد خبر 1147397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha