مسئولین باید خدمت گزاری به مردم بصیر ایران را افتخار خود بدانند

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: مردم ایران در طول سال‌های پس از پیروی انقلاب هر لحظه در میدان حاضر بودند و در هر برهه‌ای که نظام اسلامی به حمایت آنها نیاز داشت با جان و دل پای نظام ایستادند و از آن حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محسن موسوی معاون قوه قضائیه در مسجد غدیر خم پیرامون موضوع پاسداری از انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مکتب‌ها و مذهب‌هایی که همواره مورد ظلم واقع شده، مکتب و مذهب تشیع است. مذهب تشیع در طول تاریخ در همه لحظات تحت فشار حکام ظلم و جور بوده است. حکام جور هیچ گاه اجازه نمی‌دادند یک حکومت شیعی در جهت اجرای احکام نورانی اسلام شکل بگیرد، به همین دلیل می‌توان گفت حکومت شیعی که در سال 1357 به رهبری امام خمینی(ره) و با پشتوانه مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی شکل گرفت آرزوی دیرینه همه بزرگان عالم اسلام بود.

وی ادامه داد: در زمان شیخ مفید، شیخ طولی، سید رضی و شید مرتضی محافل علمی و حوزه‌های علمیه در بغداد ایجاد شده بود، علما برای برپایی حکومت شیعه زحمت‌های زیادی کشیدند اما سرانجام همه آنها مورد غضب خلیفه قرار می‌گرفتند و موفق نمی‌شدند آرزوی تشکیل حکومت اسلامی را محقق کنند. سرانجام آرزوی دیرینه همه بزرگان شیعه در سال 1357 رقم و خورد و انقلاب اسلامی به رهبر حضرت امام(ره) به پیروزی رسید.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که هیچ کس انتظارش را نداشت، اظهار کرد: در دورانی تاریک و پرخفقان که جهل و ظلمت حاکم بود و همه مستکبرین عالم فکر می‌کردند تا همیشه خط بطلانی بر اسلام و اسلام خواهی کشیدند و کسی جرات نداشت دم از حکومت شیعی بزند، ناگهان انقلاب اسلامی سربرآورد و خواب حکام ستمگر را تبدیل به پریشانی کرد.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: روزی که حضرت امام(ره) در 12 بهمن ماه وارد ایران شدند و مورد استقبال و حمایت مردم با عظمت و با بصیرت ایران اسلامی قرار گرفتند، طاغوتیان به خاک مذلت افتادند. همان‌هایی که فکر می‌کردند دیگر محال است یک حکومت اسلامی و شیعی شکل بگیرد. به همین دلیل است که امام خمینی(ره) درباره ملت ایران فرمودند مردم زمان ما از مردم زمان پیامبر(ص) آگاه‌تر، هوشیارتر و بابصیرت‌تر هستند.

وی افزود: حضرت امام(ره) به حق مردم ایران را خوب شناختند. توصیف ایشان از ملت ایران به پشتوانه بزرگ تاریخی است. بعد از پیامبر(ص) امت در خانه دختر پیامبر را آتش زدند، ریسمان به گردن امیرالمومنین(ع) انداختند و بعد از 50 سال در صحرای کربلا سر پسر رسول خدا را بریدند و اهل بیت را به اسارت بردند. اینکه امام(ره) فرمودند شما مردم از امت پیامبر آگاه‌تر هستید سخنی کاملا درست و بر مبنای قضاوت تاریخ است. مردم ایران در طول این سال‌های پس از پیروی انقلاب هر لحظه در میدان حاضر بودند و در هر برهه‌ای که نظام اسلامی به حمایت آنها نیاز داشت با جان و دل پای نظام ایستادند و از آن حمایت کردند.

حجت الاسلام موسوی یادآوری شد: مسئولین باید خادم مردم باشند و به خدمت گذاری به چنین مردم باعظمتی افتخار کنند. اگر امروز در بحث مذاکرات هسته‌ای یک طرف میز آمریکا با آن همه ادعای ابرقدرتی ایستاده و طرف دیگر میز ایران اسلامی به واسطه صلابت، اقتدار و عظمت مردم ایران است. امروز نظام اسلامی در دنیا عزت دارد. دشمن تاب این پیروزی و عزت ایران را ندارد به همین خاطر است که از پیروزی انقلاب تا کنون همواره ترورها، تحریم‌ها، تخریب‌ها، جنگ تحمیلی و هر مزاحمتی که می‌توانستند علیه ملت ایران اعمال کردند. آمریکا هر کاری که می‌توانست علیه نظام اسلامی انجام دهد را انجام داده و اگر کاری نکرده توان انجامش را نداشتهاست.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه خباثت‌ها و جنایت‌های آمریکا باید برای مردم بیان شود، ابراز کرد: جنایاتی که آمریکا نسبت به نظام و ملت ایران روا داشته است باید نسل به نسل گفته و منتقل شود. جوانان و فرزندان ایران باید بدانند که با چه دشمن خبیث، فاسد و جنایتکاری مواجه هستند. جنایات آمریکا در دنیا تنها نسبت به ایران نبود، آمریکای مستبد در ویتنام، کوبا، یمن، افغانستان، سوریه و هر جایی که توانستند دست به غارت و جنایت زدند، این مسائل باید برای مردم به خصوص جوانان بیان شود تا دشمن خود را بشناسند

وی افزود: چهره خبیث و سیاه آمریکا قابل تطهیر نیست، تاریخ جنایات این جنابتکاران را فراموش نمی‌کند، تعجب‌آور است که برخی سعی در تطهیر این چهره آلوده دارند مگر می‌شود این حجم از ظلم و جنایت را نادیده گرفت.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بصیرت افزایی، عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند جوان‌ها باید دشمن و اهداف دشمن را بشناسند. تنها راه مقابله با چنین دشمنان خطرناکی بصیرت، هوشیاری و آگاهی است. به خصوص در دوره کنونی دشمن که حجم وسیعی از تبلیغات سوء علیه ارزش‌های نظام اسلامی، دین و مذهب به راه انداخته است. رهبر معظم انقلاب فضای مجازی را بسیار پراهمیت و تاثیرگذار می‌دانند و بارها توصیه فرمودند نگذارید فضای مجازی در اختیار  دشمن قرار بگیرد. امروز متاسفانه فضای مجازی ابزار در دست دشمن برای ایجاد فساد، یاس و ناامیدی در جوانان شده است.

معاون قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: مسئولی، فعالین قضای مجازی و مومنین مسئولیت سنگینی در رابطه با فضای مجازی به عهده دارند، باید در این فضا نیز بر دشمن غلبه کنند و اجازه ندهند کودکان، جوان‌ها و خانواده‌ها تحت تاثیر این فضا نسبت به نظام و انقلاب و ارزش‌های دینی بدبین و کم اعتقاد شوند.

کد خبر 1147404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha