ضرورت توجه به «جهاد تبیین»/ هر کجا تابع رهبری بودیم پیروز شدیم

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه هر کجا به اوامر ولی فقیه نزدیک تر شدیم و تابع تر بودیم، پیروز و موفق شده ایم، گفت: مقام رهبری در چند ماه گذشته به مسئله جهاد تبیبن تاکید کردند که خیلی شبیه دغدغه ای است که نسبت به «ناتوی فرهنگی» داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان»  در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۲بهمن) با اشاره به اینکه ماه رجب متبرک به نام امیر متقیان، امیرالمومنین (ع) است و باید قدر این لحظات را بدانیم شاید ماه رجب بعدی نباشیم، گفت: ایام اعتکاف نیز در پیش است و همانگونه که در جریانید بخاطر شرایط کرونایی اگر اوضاع در رنگ بندی نارنجی باقی بماند بنابر ظرفیتی که در نظر گرفتند در مساجد جامع مراسم پر فیض اعتکاف برگزار خواهد شد ولی اگر شرایط تغییر کرد این برنامه هم بناچار تغییر می کند.



امام جمعه سنگر یکی از رویش های انقلاب اسلامی ایران را همین مسئله اعتکاف دانست و به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند«ما در زمان قدیم نمی دانستیم اعتکاف چیست، چون ندیده بودیم و فقط می گفتند در قم بعضی از علما و فضلا در مسجد جامع قم معتکف می شوند و...»



وی اضافه کرد: ولی اکنون در این مراسم های اعتکاف سیل اشتیاق و شور جوانان، نوجوانان، زنان و مردان به حدی است که در بعضی جاها کار برای پذیرش در مسجد به قرعه کشی می افتد و نشان از رویش های این انقلاب است.



محمدیان تصریح کرد: اگر این رویش ها و ظرفیت ها و امکانات را نبینیم دقیقا در بازی می افتیم که دشمن برای ما طراحی کرده است و آن آخرین تیر شیطان که همان یاس و ناامیدی است، می افتیم.



وی با تاکید بر اینکه هر جا ما به اوامر ولی فقیه نزدیک تر شدیم و تابع تر بودیم، پیروز و موفق شده ام، تصریح کرد: مقام رهبری در دوسه ماه گذشته در هر جمع و دیداری که حاضر شدند به مسئله«جهاد تبیین» تاکید کرده اند و جنس این سخن خیلی شبیه دغدغه ای است که نسبت به «ناتوی فرهنگی»، «سبک زندگی اسلامی ایرانی»،«جهاد اقتصادی»، «بیانیه گام دوم» و... داشتند.



محمدیان با بیان اینکه چهار سال از بیانیه گام دوم انقلاب می گذرد و کاری که شایسته است هنوز از سوی مدیران و مسئولان انجام نشده چرا که در لابه لای جلسات و همایش ها و... مانده اند گفت: تاکنون هیچ نهاد فرهنگی و انقلابی کار خاصی نکرده است.



وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری در زمینه «برجام» نیز تاکیداتی داشتند که آنجا هم به حرف های ایشان گوش نکردیم و چوبش را خوردیم.



محمدیان «جهاد تببین» را دغدغه مهمی دانست که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و می بایست تک تک مردم، نهادها، ادارات و.. به آن توجه کنند و ادامه داد: اینکه چرا در دولتی که انقلابی است و شعارهایش شعارهای انقلابی است حضرت آقا تذکر به جهاد تببین می دهند؟!



وی با بیان اینکه جهاد یعنی چه و جهاد در مقابل چه کسانی رقم می خورد افزود: تا جنگی نباشد جهادی نیست، جهاد یعنی تلاش مضاعف،  یعنی در مقابل تو دشمنی ایستاده که برنامه دارد.



وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری  درباره کلیات این نظام و خیلی از کارهایی که از آنطرف مرزها از سوی دشمنان برای ما در حال رقم خوردن است  اطلاعات کافی دارند و اینکه چه اتفاقی دارد میفتد که حضرت آقا بر جهاد تببین تاکید دارند و اینکه روشنگری برای چه، چرا و چگونه باید باشد را نهاد های انقلابی و فرهنگی و کسانی که دغدغه انقلاب دارند باید با برنامه پاسخ دهند.



محمدیان با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند یک روز جهاد جهاد نظامی بود، یک روز جهاد علمی و یکروز جهاد اقتصادی و....  گفت: همه این مجاهدت ها مقدس بود اما اگر جهاد تبیین نباشد تمام این مجاهدت ها بی نتیجه است.

کد خبر 1147443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha