صادقانه کار کردن ودر مواضع امامین انقلاب کار کردن رویکرد رئیس جمهور است

متکی گفت: صادقانه کار کردن و در مواضع امامین انقلاب حرکت کردن رویکرد اصلی رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «منوچهر متکی» امروز جمعه (22 بهمن) بعد از راهپیمایی خودرویی مردم ولایتمدار اراک در مصلی بیت المقدس گفت: انقلاب اسلامی با تلاش های بزرگ مرد تاریخ ایران حضرت امام خمینی(ره) و حضور آگاهانه ملتی ولایتمدار به پیروزی رسید و امروز نیز به برکت رهبری، رهبر فرزانه انقلاب راه خود را با قوت و قدرت ادامه می دهد.

 

این تحلیگر سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه  تجربه نشان داده که هرکجا در امر کشور داری و روابط خارجی به طور خاص نگاه امامین انقلاب را در دستور کار خود قرار دادیم، موفق بودیم، افزود: هرکجا از این نگاه فاصله گرفتیم، دچار مشکل شدیم و باید بدانیم که در راستای مذاکره باید در مسیر انقلاب و ارزش ها و خط مشی که از سوی امامین انقلاب ترسیم شده است حرکت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره و مقاومت است، ادامه داد: ما چند سال با کشورهای خارجی مذاکره کردیم ولی به این ۲ نکته کلیدی که در نامه‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مطرح بود، که «اقتصاد را شرطی نکنیم و دوم اینکه مسائل کشور و کشور داری را به برجام گره نزنیم» توجه نمی کردیم.

 

 این مقام مسئول اضافه کرد: این مهم به این معنی است که مذاکره می‌کنیم و در کنار مذاکره که با هدف رسیدن به توافق است ظرفیت‌های خود را هم داریم و بر این اساس، رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را نیز مطرح کردند.

 

متکی با بیان اینکه امروز تیم هسته‌ای کشور در حال مذاکره هستند و رئیس جمهور نیز در سفرهای استانی با اقشار مختلف مردم دیدار کرده و کار کشور داری خود را انجام می‌دهد، ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به روسیه از مذاکرات پرسیدند و رئیس جمهور گفت امید است به توافق برسند اگر نرسند ما منتظر کسی نمی‌مانیم .

 

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنانش به پایین بودن محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در ۶ ماه نخست حکومت خود اشاره کرد و گفت: آمریکا برای ریشه کنی تروریسم و مواد مخدر به افغانستان رفت و اکنون مواد مخدر در این کشور رشد ۹۰۰ درصدی داشته است و خروج مفتضحانه این کشور از افغانستان پس از ۲۰ سال نتیجه سیاسیت های نادرست این فرد است.

 

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اینکه امروزشاهد تحولات جدیدی در کشورهستیم و ریل گذاری ها توسط دولت به درستی در حال انجام و جهت گیری‌ها در حال تغییر است، گفت: در نقشه راه، تحول به وجود آمده و در گام دوم باید کارگزاران همراه و مومن برای اجرای آن انتخاب شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه رویکرد رئیس جمهور صادقانه کارکردن و در مواضع امامین انقلاب کارکردن است، ادامه داد: رئیس جمهور بیان کردند که در امر کشور داری نمی‌توان از کسانی که مسبب وضع موجود هستند، استفاده کرد و کسانی که این رویکرد را نداشتند باید نسبت به تغییر آنان اقدام شود و این به مطالبه عمومی تبدیل شده‌ است.

 

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رویکرد رئیس جمهور صادقانه کارکردن و در مواضع امامین انقلاب کارکردن است.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حوزه عملکردی دستاوردهای فراوانی داشته است، خاطر نشان کرد: اگر دشمنان قسم خورده انقلاب موانع بر سر راه ما ایجاد نمی‌کردند، این دستاوردها بسیار بیشتر بود.

 

این استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: امروز در شرایطی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که استقلال سیاسی کشور با فروپاشی رژیم ستم شاهی به برکت قیام امام خمینی(ره) برای ما به یادگار مانده‌ است.

 

وزیر اسبق امور خارجه  ضمن تقدیر از حضور پرشور و آگاهانه مردم اراک در راهپیمایی خودرویی 22 بهمن گفت: امروز مردم اراک با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت کردند که همانند گذشته پای آرمان‌های نظام و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ایستاده اند.

 

این استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی گفت: کشوری که بزرگترین قدرت آن یعنی شاه توان ایستادگی در برابر آمریکا را نداشت امروز به کشوری تبدیل شده که نوید جهان جدید را سر می‌دهد.

 

متکی همچنین به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور پیش از انقلاب، اقتصاد وابسته، غیر مولد، مصرفی و واردات محور بود و صنعت و کشاورزی بر اساس وابستگی تنظیم می‌شد ودر حوزه های دفاعی، مهندسین پروازی ایرانی حق نداشتند که حتی تعویض یک قطعه آکبند هواپیمای جنگی و غیر جنگی را توسط مستشاران آمریکا مشاهده کنند که مبادا نحوه نصب آن را فرا گیرند و در چنین فضایی امام خمینی (ره) ندای استقلال  سر دادند و فرمودند باید مستقل باشیم.

 

 

کد خبر 1147444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha