آیت الله صافی گلپایگانی نگران  و پاسخ گوی شبهات بود

حجت السلام حسینی قمی با اشاره به اینکه آیت الله صافی گلپایگانی پاسخ گوی شبهات مردم بود، گفت: این مرجع گرانقدر نگران این بود که شبهه ای در میان مردم ایجاد شده باشد و حوزه علمیه به آن پاسخ نداده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «سید حسین حسینی قمی» در مراسم آیت الله صافی گلپایگانی که در مسجد قاضی زاهد گلپایگان برگزار شد، در تبیین روایتی گفت: هرکسی که لباس دین می پوشد را نمی توان پیروی کرد و تعلیم و تریبون وی را قبول کرد و در محضر عالمی باید نشست که پنج ویژگی ناشایست را به پنج ویژگی نیکو تبدیل کند.
استاد حوزه علمیه قم، به روایت امام سجاد که دعوت به خدا با رفتار و عمل توصیه کرده است، اشاره کرد و افزود: گذر از تکبر به تواضع، از ریا به اخلاص، قوی شدن ایمان با دیدن چهره عالم و از رغبت دنیا به زهد از جمله این تغییر ها است
وی با تاکید بر اینکه اگر عالمی به دنبال دنیا و جناح و باند بازی باشد بنا به این روایت باید از این شخص دوری کرد، بیان کرد: آیت الله صافی گلپایگانی به دیدار طلاب مرز نشین افتخار می کرد و بیش از ۸۰ کتاب نوشته است و در ۳۰ زندگی مرجعیت، یک وجب به خانه خود اضافه نکرد، خیرخواه و دلسوز بود و لذا فریاد که می زد، مواضعی با عظمت و درخشان داشت.
حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به بیانیه ای مرحوم آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی برای ارتحال برادر خود آیت الله علی صافی گلپایگانی نوشتند، تاکید کرد: مطالب این بیانیه با شخص آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی تطبیق دارد و آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی فقیهی عالی قدر، مرجعی ولایی و دارای خدمت خالصانه به اسلام، تلاش برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلمه بنا بر بیانیه خود برای برادر، نوکری خالص برای امام زمان (عج) بودند.
کارشناس مسائل دینی  به خانواده انقلابی، شجاع و با صراحت کلام آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و ادامه داد: آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی مدافع دین بودند و برای آن فریاد می زدند و در تعبیر رهبر معظم انقلاب، همواره نظرات خود را به رهبری بیان می کردند و سکوت نمی کردند.
وی با اظهار تاسف از بی مهری قرار دادن برخی جریان ها در ماه های اخیر که با واکنش مردم و حوزه علمیه همراه شد، یاد آوری کرد: آیت الله صافی گلپایگانی از زبان استادش، آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی ستایش شده است.
حجت الاسلام حسینی قمی با یاد آوری اینکه زمانی علمای درجه اول حوزه اصفهان، گلپایگانی بودند یا شاگردان برتر علما، گلپایگانی بودند، از مردم گلپایگان خواست که اجازه ندهند مهد علم ودانش دوران افول خود را طی کند و بیان کرد: این دیار مراجع بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرده است لذا حوزه و بازار تلاش کنند که چند سال دیگر، همچنان عزت داشتن مفاخر گلپایگان برای این شهرستان بماند.
استاد حوزه علمیه، کتاب منتخب الاثر آیت الله صافی گلپایگانی را کتابی مرجع درباره امام زمان (عج) خواندند و تبیین کرد: آیت الله صافی گلپایگانی در یک شب ۳۲ شبهه را در ۵۰ صفحه بدون خط و خش پاسخ دادند و نگران آن بودند که حوزه علمیه باشد و شبهه ای در میان مردم وجود داشته باشد و پاسخ نگرفته باشند.
وی با یادآوری اینکه زمانی کسی باور می کرد که امام با انقلابش تواند ذین را احیا و زنده کند، تشریح کرد: آیت الله صافی گلپایگانی معتقد بودند اگر ثمره انقلاب اسلامی فقط مساله حجاب باشد کافی بوده است و‌ همواره می گفتند که چادر زنان از عبای علما مقدس تر است و پوشش چادر برای خانم ها، جهاد است.
حجت الاسلام حسینی قمی با انتقاد از بی حرمتی به امام زاده ای به بهانه برگزاری جشن دهه فجر ، گفت: ۱۳ میلیون دختر و پسر مجرد و ورود پنج میلیون به تجرد کامل و نگرانی های پیرامون آن، باید خبر اصلی رسانه باشد نه آنچه که در آمریکا و افریقا می گذرد.
این سخنران مذهبی با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی نقاط مثبت را در هر تریبون و متنی می ستود وبه تربیت خانواده ها اهمیت می داد، تاکید کرد: آیت الله صافی گلپایگانی نگران تربیت فرزند و انسجام خانواده و آمار صعودی طلاق بود.

 

به گزارش شبستان، گروهی از طلاب حوزه علمیه و مردم برای شرکت در مراسم آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، دسته های سینه زنی و عزاداری برپا کردند و فرزندان و خانواده آیت الله صافی گلپایگانی در این مراسم حضور داشتند و در انتهای این آئین بر سر مزار آیت الله علی صافی گلپایگانی حاضر شدند./

کد خبر 1147462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha