اهواز و ۶ شهر دیگر خوزستان در وضعیت قرمز قرار گرفت

سرمست با اشاره به رنگ‌بندی جدید شیوع ویروس کرونا در خوزستان گفت: هفت شهر استان در وضعیت قرمز، هشت شهر در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» شامگاه (جمعه ۲۲ بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جدیدترین رنگ‌بندی شیوع کرونا در خوزستان در حال حاضر هفت شهر استان در وضعیت قرمز، هشت شهر در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه اهواز، آبادان، بهبهان، دزفول، رامهرمز، کارون و رامشیر در وضعیت قرمز هستند افزود: امیدیه، اندیمشک، هفتکل، آغاجاری، باغملک، خرمشهر، ایذه و شوش در وضعیت نارنجی و اندیکا، باوی، ماهشهر، دشت آزادگان، حمیدیه، شوشتر، شادگان، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، هویزه و هندیجان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

وی با اشاره به قدرت سرایت سوش اُمیکرون بسیار بالاست و شمار بیماران در خیز جدید کرونا با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است اضافه کرد: با توجه به وضعیت خطرناک فعلی از عموم هم استانی ها درخواست داریم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه تزریق دوز سوم واکسن اهتمام ویژه داشته باشند.

 

سرمست پنج راه مهم پیشگیری از ابتلا به کرونا در موج‌های مختلف بیماری را استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی، باز بودن پنجره‌ها و تهویه مناسب هوا، شستشو و ضدعفونی مرتب دست‌ها و تکمیل واکسیناسیون و تزریق هرچه سریع‌تر دوز سوم واکسن کرونا عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع گسترده اُمیکرون در کشور، درخواست می‌شود از هرگونه مسافرت غیرضروری، برگزاری میهمانی و دورهمی خانوادگی خودداری کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهوازیاد آور شد: مراقبت جدی و پرهیز از اجتماعات، میهمانی و دورهمی ها به خصوص در فضای بسته و تکمیل واکسیناسیون و تزریق هرچه سریع‌تر دوز سوم واکسن کرونا و تشدید نظارت‌ها و رعایت ها توسط مردم و مسئولان، مهم و ضروری است.

 

کد خبر 1147482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha