معرفی و احیای هنرهای سنتی در ساختمان تاریخی گمرک چابهار

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: به‌منظور احیای هنرهای سنتی منطقه، برنامه‌های فرهنگی در ساختمان قدیمی گمرک چابهار برگزار می‌شود.

عبدالحمید بلوچ‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: در بازدید رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور از ساختمان قدیمی گمرک چابهار مقرر شد از این بنا برای حفظ و احیای هنرهای سنتی منطقه استفاده شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار افزود: در تفاهمی که بین شورای فرهنگ عمومی کشور با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار صورت گرفت قرار شد به‌منظور حفظ و احیای هنرهای سنتی منطقه، برنامه‌های فرهنگی در این ساختمان اجرا شود.

وی ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی، برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و سایر برنامه‌های فرهنگی از اقدامات دیگری است که مقرر شد در ساختمان گمرک چابهار اجرا شود.

بلوچ‌زاده بیان کرد: قدمت ساختمان قدیمی گمرک به دوره قاجاریه برمی‌گردد و این بنا در سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۴۷۸ در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

* جشنواره فرهنگی گردشگری در روستای برج میرگل هیرمند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند از برگزاری جشنواره فرهنگی گردشگری به مناسبت دهه فجر در روستای برج میرگل هیرمند خبر داد.

رضا بارانی در این زمینه اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر و با همکاری بسیج و سپاه شهرستان هیرمند جشنواره فرهنگی گردشگری با حضور مسئولان شهر و مردم در روستای برج میرگل این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هیرمند افزود: برگزاری بازی‌های بومی و محلی با همکاری اداره تربیت بدنی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، معرفی کارگاه تراش سنگ، چوب‌بازی (رقص چوب) سیستانی و برپایی سیاه‌چادر عشایری از برنامه‌هایی است که در این جشنواره اجرا شد.

وی ادامه داد: محصولات صنایع‌دستی که در این جشنواره به نمایش گذاشته شد شامل تولیدات سنگ‌های قیمتی، آثار خامه‌دوزی و سوزن‌دوزی بود.  

بارانی خاطرنشان کرد: در پایان برنامه به نفرات برتر مسابقات بازی‌های بومی محلی جوایزی اهدا شد.

کد خبر 1147522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha