منطقه ویژه پارسیان قطب جدید نفت و گاز ایران است

فلاحتیان گفت: منطقه ویژه پارسیان قطب جدید نفت و گاز ایران است و سرمایه گذاران در این منطقه هیچگونه نگرانی از بابت تامین خوراک توسط وزارت نفت نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از پارسیان، « هوشنگ فلاحتیان » در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بیان داشت: نزدیکی منطقه ویژه پارسیان به منابع گازی و نفتی پارس جنوبی یک مزیت منحصر بفرد برای پارسیان است. از این رو این منطقه قطب جدید پتروشیمی و نفت و گاز کشور است.

 

وی ضمن بازدید از روند احداث مجتمع های پتروشیمی مبنا و پتروشیمی سروش انرژی و بندر پارسیان، با تاکید بر جایگاه استراتژیک این منطقه، افزود: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بهترین منطقه برای توسعه و رشد صنعت پتروشیمی محسوب می شود و در این راستا وزارت نفت، علاقمند به سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در این منطقه ویژه اقتصادی است.

 

معاون وزیر نفت عنوان کرد: با توجه به استقبال سرمایه گذاران برای احداث پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان، خوراک متانول و پروپان به پارسیان منتقل خواهد شد.

 

وی افزود: منطقه ویژه پارسیان قطب جدید نفت و گاز ایران است و سرمایه گذاران در این منطقه هیچ گونه نگرانی از بابت تامین خوراک توسط وزارت نفت نخواهند داشت.

 

در ادامه این بازدید دکتر « سید علی اصغر علامه »، مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان گفت: محاسن قابل توجه منطقه ویژه پارسیان و پیشرفت‌های
چشمگیر زیر ساختی آن وزیر نفت آن زمان را متقاعد کرد که اینجا قطب جدید این صنعت وهاب سوم پتروشیمی کشور باشد و ما نیز توانستیم با پنج شرکت مطرح پتروشیمی در این منطقه قرارداد منعقد کنیم.

 

علامه با اشاره به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه و مجاورت با خط انتقال خوراک پتروشیمی از سویی و زیر ساخت‌های امیدوار کننده‌ای همچون بندر پارسیان و مجوزهای خوب اخذ شده در این منطقه اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک این منطقه به عنوان قطب صنایع پتروشیمی کشور فعالیت کند.


گفتنی است:منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در ۱۵ کیلومتری غرب شهر پارسیان در استان هرمزگان و به مساحت ۹۸۰۰ هکتار قراردارد. این منطقه یکی از قطب های توسعه در کشور است که با توجه به مؤلفه‏ های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و جغرافیایی، امکان استقرار صنایع مختلف انرژی‏ بر درآن فراهم است. براساس برنامه های ترسیم شده در این منطقه ویژه به جز توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد صنایعی همچون فولاد، صنایع آلومینیم، آلومینا و توسعه زیر ساخت ها، از جمله اسکله های صادراتی و تولید برق و آب توسط سازمان ایمیدرو در دست اجراست.

 

 

 

 

 

کد خبر 1147549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha