نیازمند تولید آثار فاخر ادبی در حوزه دفاع مقدس هستیم

ناظمی با بیان این‌که ادب و هنر بهترین زبان برای بیان وقایع و انتقال تاریخ است، گفت: نیازمند تولید آثار فاخر ادبی در حوزه دفاع مقدس هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» در اختتامیه دهمین جشنواره شعر و داستان دفاع مقدس استان، اظهار داشت: اهل قلم و ادب نقش آذربایجان در دوران دفاع مقدس را بیش از پیش با تولید آثار فاخر تبیین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: هم مدیران فرهنگی استان و هم اهالی فرهنگ و ادب و هنر باید زمینه را برای تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس فراهم آورند و نقش تاثیرگذار آذربایجان در دوران انقلاب و دفاع مقدس را بیش از پیش تبیین کنند.

وی، رسالت نگارندگان حوادث جنگ و شعرا و ادبا را بسیار مهم برشمرد و گفت: اگر ما در این برهه زمانی نتوانیم واقعیت‌های این رویداد عظیم و تاریخی را جمع‌آوری کرده و در قالب آثاری فاخر ارائه دهیم با تغییر نسل، رشته این ارتباط گسسته می‌شود و آیندگان آن طور که باید از عظمت این حماسه مطلع نخواهند شد.

ناظمی، غفلت از ثبت و ضبط جزئیات و اتفاقات منحصربفرد دوران دفاع مقدس  را امری غیر قابل چشم‌پوشی دانست و گفت: این گنجینه‌ بی‌پایان باید هم از سوی بازماندگان جنگ تبیین شود و هم هنرمندان و اهالی قلم دین خود را در این خصوص ادا کرده و آثاری فاخر و قابل ارائه به جهان در این عرصه تولید نمایند.

وی با اشاره به اینکه ادب و هنر بهترین زبان برای بیان وقایع و انتقال تاریخ است، افزود: روزنه آشنایی همه ما با فرهنگ دیگر ملل  جهان از طریق ادبیات و هنر بوده و این امر رسالت اصحاب فرهنگ و هنر را برای تبیین واقعیت‌ها و ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس دوچندان می‌سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار حمایت مسئولین نهادهای فرهنگی برای انتشار و شناساسیی و شناساندن و صیانت از آثار ادبی و هنری تولید شده در حوزه دفاع مقدس و انقلاب شد.

کد خبر 1147589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha