ترویج فرهنگی دینی  موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود

نخعی گفت: ترویج فرهنگی دینی می تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود و این مهم با مدیریت جهادی و شعار «ما می توانیم» محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین‌رضا نخعی» امروز (۲۳ بهمن) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: فرهنگ زیربنا است و توسعه فرهنگ می تواند زمینه و بستر لازم برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و ... را به وجود آورد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه، گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ما باید بر سبک زندگی دینی و اسلامی تکیه کنیم که ترویج فرهنگی دینی می تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود.

 

وی بیان کرد: همه این ها می تواند عظمت و دوام داشته باشد با دو حرکت مدیریت جهادی و با شعار «ما می توانیم».

 

«عباسعلی بهاری» مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این آیین با اشاره به فعالیت این دفتر در حوزه مشارکت ها و آسیب های اجتماعی، گفت: در این ۲ سال فعالیت، ۳۵ درصد رشد در حوزه مشارکت ها داشته ایم و هم اکنون ۵۳۹ سازمان مردم نهاد در سطح استان وجود دارد.

 

وی ادامه داد: میانگین مشارکت اجتماعی مردم خراسان جنوبی ۸۳ درصد است که در مقایسه با کشور ۱۰ درصد بیشتر است.

 

بهاری با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد استان تلاش کردیم و در حوزه جوانان ظرفیت سازمان های مردم نهاد به سه برابر افزایش یافته است، افزود: متاسفانه دستگاه های اجرایی خود را رقیب سازمان های مردم نهاد می دانند و در برون سپاری فعالیت های درون سازمانی خود به آنان دریغ می کنند لذا باید فرهنگ سازی کمک کنیم تا کارها به مردم سپرده شود.

 

مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی خاص استان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: کانون های طلاق در سطح استان شناسایی و مداخلات را شروع کردیم اما همکاری فرمانداری ها را طلب می کند.

 

وی در ادامه ورودی زندان های استان را آسیب دیگری برشمرد که در راستای کاهش آن بحث انتقال زندانیان غیربومی و مجازات جایگزین حبس پیگیری شده است، گفت: تصادفات منجر به فوت و جرح، کودک آزاری و همسر آزاری از دیگر آسیب ها است و باید مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان راه اندازی شود.

 

بهاری با بیان اینکه مرکز متکدیان و ساماندهی آسیب های اجتماعی در بیرجند راه اندازی شده است، افزود: خراسان جنوبی رتبه یک تا ۱۰  انواع معلولیت های ناشی از ژنتیک، بیماری و حین زایمان را دارد که اگر همکاری و تلاش شود ۸۵ درصد این معلولیت ها پیشگیری خواهد شد.

 

مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰۸ زباله گرد در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، گفت: مرکز مدیریت پسماند و ساماندهی زباله گردها انجام شده است.

 

حکم انتصاب مدیرکل جدید دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اعطا شد.

 

«حسین‌رضا نخعی» متولد سال ۱۳۵۵ و دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، عناوین مسئول صدور پروانه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی معاونت صنایع توسعه روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، کارشناس دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری، کارشناس دبیرخانه ستاد تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی استانداری، رئیس دفتر معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری و کارشناس پیگیری حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) را در کارنامه دارد.

 

همکاری با دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کارشناس امور روستایی و دهیاری‌های دفتر امور روستایی استانداری، بخشدار سده (شهر آرین‌شهر) شهرستان قاینات، بخشدار بخش مرکزی شهرستان خوسف، کارشناس امور تقسیمات کشوری استانداری، مسئول دبیرخانه احزاب و تشکل‌های سیاسی و صنفی استانداری و مسئول دبیرخانه کمیسیون کارگری شورای تامین استانداری از دیگر سوابق اجرایی وی است.

 

پیش از این «عباسعلی بهاری» از سال ۱۳۹۸ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بود.

 

 

کد خبر 1147682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha