خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد

خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیل در شهرک صنعتی ۲ با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیل با ظرفیت تولید بیش از 500 تن در سال با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرک صنعتی 2 افتتاح شد.

 

«مهران اوچی اردبیلی» با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی این کارخانه بیشتر از ظرفیت تولید فعلی است، گفت: این خط تولید نشاسته صنعتی با فناوری و پایه نوین برای کاهش هزینه و با تجهیزات مدرن برای کاربرد در صنایع حفاری نفت و داروسازی و غذایی و پلاستیک سازی تولید می شود.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: این خط تولید برای اولین بار در کشور راه اندازی شده و خواهد توانست بخشی از نیاز کشور را در این صنایع تامین کند و منجر به کاهش خروج ارز از کشور نیز خواهد بود.

 

این مقام مسئول افزود: بیش از 750 هزار تن سیب زمینی در کشور تولید می شود که از این میزان حدود 250 هزار تن از درجه 3 این محصول است که به دلایل استفاده زیاد از کود شیمیایی، نبود زیر ساخت انبار موجب دور ریز می شود که این خط تولید می تواند این محصول را به یک محصول دیگر تبدیل و در اختیار صنایع مورد نیاز قرار دهد.

 

اوچی ادامه داد: این تدبیر در جهاد دانشگاهی با هدف اقتصاد مقاومتی و تبدیل محصول مازاد سیب زمینی به یک محصول استراتژیک مورد نیاز صنایع به ویژه نفت شد و کارهای پژوهشی از سال های قبل انجام و هم اکنون با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن در حال تولید محصول نشاسته صنعتی هستیم.

 

کد خبر 1147705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha