بیانیه گام دوم نگاه مقطعی و پنج‌ساله را به یک افق چهل ساله منتقل کرده است

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه بیانیه گام دوم نگاه مقطعی و پنج‌ساله را به یک افق چهل ساله منتقل کرده است، گفت: بیانیه گام دوم یک دلالت جهانی دارد و برخاسته از وجوه مشترک مردم جهان است که سازگار با فطرت و نیاز همه انسانهاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعیدرضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی امروز (شنبه ۲۳ بهمن) در نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبین با بیان اینکه هدف بیانیه گام دوم تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم گفتمان را بسازیم بلکه گفتمان باید تبدیل به هنجار و فرهنگ عمومی شود. در موضوعات تمدنی اراده اجتماعی مهم است و باید به منابع اثرگذار بر اراده مردم توجه کنیم. خصیصه دوم امر تمدنی همه‌جانبه‌نگری در یک پدیده است که امر تمدنی در آن می‌تواند تکثر را به وحدت و پراکندگی‌ را به تمرکز بدل کند. قطعاً عنصر تمدنی حس افتخار ملی ایجاد می‌کند. 

 

وی با بیان اینکه مزیت‌های گذشته ایران انقلابی در بیانیه گام دوم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: فهم ظرفیت‌های یک جامعه‌ نیازمند یک شناخت عمیق از آن است که در این بیانیه وجود دارد.

 

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه رهبری تاکید بر شناخت گذشته دارند چرا که باید ببینیم در انقلاب چه یافته‌هایی داریم، گفت: بیانیه گام دوم نگاه مقطعی و پنج‌ساله را به یک افق چهل ساله منتقل کرده است. یعنی ایران باید در این مسیر هم به تجربه چهل سال اخیر توجه کند و هم روش برنامه‌ریزی راهبردی جدیدی را پیش گیرد. بیانیه گام دوم یک دلالت جهانی دارد و برخاسته از وجوه مشترک مردم جهان است که سازگار با فطرت و نیاز همه انسانهاست و عناصری مثل آزادی، اخلاق، عدالت و استقلال را در بر می‌گیرد.

کد خبر 1147720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha