خودشناسی و دشمن شناسی از پیش نیازهای توفیق در عرصه جهاد تبیین است

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی تصریح کرد: خودشناسی و دشمن شناسی از پیش نیازهای مهم توفیق در عرصه جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به انواع جهاد از منظر آیات نورانی قرآن مجید ابراز داشت: ما با نگاه به قرآن متوجه وجود سه قسم جهاد می شویم؛ جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر که محققان و اساتید درباره تعریف و ویژگی های هر کدام بارها صحبت کرده و کتاب ها نگاشته اند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی افزود: در عرصه جهاد کبیر به مفهوم تسلیم نشدن در برابر دشمن، اولین نکته ای که حائز اهمیت می باشد، لزوم دشمن شناسی است که در این جا مقوله جهاد تبیین خود را نشان می دهد.

 

عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم همچنین گفت: البته ما در وهله نخست باید قوت و توانمندی خود را بشناسیم و سپس با دشمن شناسی و ادراک نسبت به توانمندی های دشمن به دنبال رفع نقاط ضعف خویش باشیم.

 

وی بیان داشت: تبیین حقایق در این عرصه مهم جهاد به کمک آموزه های دینی و التزام به اخلاق اسلامی، لازمه موفقیت ماست و این که با خودشناسی و دشمن شناسی، زمینه ساز توفیق جبهه حق علیه باطل شویم.

 

وی با اشاره به این که عمده فعالیت ها در عرصه جهاد کبیر در شرایط کنونی مربوط به مباحث فرهنگی و رسانه ای است، افزود: ما باید بیش از پیش نگرانی ها و هشدارهای مقام معظم رهبری در عرصه جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای را جدی بگیریم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی تاکید کرد: ما باید با لبیک به فرمایش ایشان مبنی بر اهتمام در رابطه با جهاد تبیین، نگذاریم که دشمن به اهداف شوم خود در این نبرد و کارزار تمام عیار دست یابد.

کد خبر 1147723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha