مراکز تخصصی صنعتی جهاد دانشگاهی با ظرفیت‌های بومی استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

طیبی گفت: مراکز تخصصی صنعتی جهاد دانشگاهی در استان ها با هدف استفاده از ظرفیت های بومی تولید محصولات فناورانه راه اندازی می شود تا زمینه تبدیل علم و کارهای پژوهشی به محصولات فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «حمیدرضا طیبی» امروز (23 بهمن ماه) در آئین افتتاح خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیل در شهرک صنعتی 2 گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی تلاش کرده تا در حوزه فناوری حرف های برای گفتن داشته باشد و از پژوهشگران جوان انقلاب در این جهت استفاده می شود تا ایده های خلاقانه را به فناوری های نوین بتدیل کنیم.

 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: در حوزه های صنعت، کشاورزی و حتی پزشکی حرف های زیادی برای گفتن داریم و کارهای علمی و پژوهشی بسیار زیادی در این حوزه انجام داده ای و حتی در حوزه پزشکی توانسته به بهترین فناوری ها دسترسی داشته باشیم و در رقابت با دنیا پیشگام هستیم.

 

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت  استان ها اقدام به راه اندازی مراکز تخصصی صنعتی کرده تا بتواند در تولید محصولات فناورانه پیشگام باشد و زمینه تبدیل علم و کارهای پژوهشی به محصولات فراهم شود.

 

طیبی یادآور شد: در حوزه بحث ناباوری و سرطان نیز اقدام های بسیار خوبی صورت گرفته که در استان اردبیل نیز از این خدمات به خوبی استفاده می شود و مرکز رویان واحد استان اردبیل جزو یکی از مراکز مجهز کشور هستند.

 

در ادامه این مراسم، «صدیف بدری» با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان اردبیل توانسته از ظرفیت های استانی برای توسعه فناوری های نوین به خوبی بهره مند شود، خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس آمادگی کامل برای حمایت از طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی دارد تا اقدام های خوبی در تبدیل محصولات کشاورزی و صنعتی به محصولات استراتژیک برای جلوگیری از خام فروشی صورت گیرد.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: با ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای محصولات کشاورزی استان می توانیم از خام فروشی این محصولات جلوگیری و زمینه ارزآوری بیشتر به کشور را فراهم کنیم.

 

بدری تاکید کرد: من از مجموعه همکاران جهاد دانشگاهی استان کمال تشکر و قدردانی از زمینه ارائه خدمات در مرکز ناباروری را دارم که توانستند با ایجاد امکانات و زیرساخت های مناسب در درمان زوج های نابارور اقدام های خوبی انجام دهند و امیدواریم جهاد دانشگاهی کشور نیز همراهی بیشتری برای افزایش تجهیزات و خدمات این استان همراهی بیشتر داشته باشد.

کد خبر 1147731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha