رشد ۳۵۶۰ واحدی شاخص کل بورس

سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۳۵۶۰ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۷ هزار واحدی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 2 اسفند) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 3560 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 277 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای وبملت، خودرو، فارس، خساپا، حکشتی، وبصادر، شتران به ترتیب با 678، 671، 646، 288، 221، 175، 157 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري‌ ايران‌ خودرو، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ و وپست - پست بانك ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه 2 اسفند) شاخص کل فرابورس با رشد 29 واحد در ارتفاع 17 هزار و 504 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فزر - پويا زركان آق دره، فرابورس - فرابورس ایران، تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوری، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، حسير - ريل سير كوثر و آريا - پليمر آريا ساسول در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه اول اسفند) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 273 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 282 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۷۸۵ واحدی معادل ۰.۶۱  درصد، به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۰۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۷۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۲۰ واحدی، به رقم ۳۱۴ هزار و ۳۹۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۶۵۷ واحدی، عدد ۳۲۴ هزار و ۴۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۱۲ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۸۳۲۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۸۰۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۴۱ واحد کاهش به رقم ۹۷۵ هزار و ۷۳۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۴۲۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۴۰ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای وبملت، وپستف وتجارت به ترتیب با 491، 62، 56 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، وپست - پست بانك ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ و انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، وغدیر، نوری، شبندر، تاپیکو و شتران با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، حکشتی و ونوین تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دامین(داروسازی‌ امین‌) با ۴.۸۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غاذر، خنصیر، حفارس و فلامی بود. همچنین نماد معاملاتی غنوش(نوش‌ مازندران‌) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کساوه، دزهراوی و کاب قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۶ هزار و ۹۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1147793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha