شرط و شروط استاندار گلستان برای دورکاری برخی کارمندان/ کارمندان بدون کارت واکسن امکان حضور در ادارات را ندارند

زنگانه شرایط دور‌کاری برخی کارمندان و الزاماتی که درخصوص ارائه خدمات به مراجعه کنندگام در وضعیت قرمز کرونایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز (شنبه ۲۳ بهمن) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۹۲۹ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است که ۹۶ درصد دز اول، ۸۲.۷ درصد دز دوم و ۲۴.۷ درصد افراد واجد شرایط دز سوم را تزریق کرده اند.

 

استاندار گلستان با انتقاد از کم‌توجهی بخشی از مردم برای تزریق دز سوم واکسن کرونا گفت: با توجه به اهمیت تزریق دز سوم واکسن‌در ایجاد ایمنی در افراد برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری، فرمانداران باید پای کار بیایند و با یک برنامه ریزی درست و هدفمند درصد تزریق دز سوم واکسن را در استان به بیش از ۴۰ درصد برسانند.

 

وی در ادامه به عدم واکسیناسیون بخشی از کارمندان ادارات هم واکنش نشان داد و تاکید کرد: کارمندانی که تاکنون واکسن‌ نزده اند هرچه سریعتر اقدام‌ کنند، این افراد فقط در صورت زدن واکسن‌ می توانند در محل کار خود حاضر شوند در غیر این صورت از ورود آنها به اداره جلوگیری خواهد شد.

 

زنگانه همچنین گفت: ارائه هرگونه خدمات به مراجعه کنندگان نیز منوط به داشتن‌ کارت واکسن است و در غیر این صورت دستگاه های اجرایی امکان ارایه خدمت به این افراد را ندارند.


وی در ادامه به تشدید نظارت ها و اجرای طرح کنترل هوشمند کرونایی در مکان های پرخطر اشاره و بیان کرد: در اماکنی مانند بانک ها، هتل ها، مهد کودک ها، دفاتر پیشخوان، پایانه های درون و برون شهری، مکان های ورزشی و دستگاهای اجرایی استان این نظارت ها تشدید می شود.

 

زنگانه بر مصوبه هفته گذشته ستاد کرونا در خصوص فعالیت های آموزشی تاکید کرد و گفت: در پیک ششم تمامی مدارس با توجه به وضعیت قرمز و نارنجی شهرستان ها غیر حضوری است مگر مدارس در نقاطی که امکان برقراری ارتباط اینترنتی وجود ندارد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود کلاس ها برگزار شود.

 

وی همچنین اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مهدهای کودک‌ در شهر‌های قرمز به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود. در شرایط قرمز دورکاری نیز شامل بانوان باردار و کارمندان با ریسک بالا خواهد شد. مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد و بازارهای هفتگی هم به مدت دو هفته تعطیل می شود.

 

کد خبر 1147816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha