سیره عملی امام جواد(ع) الگوی عملی جوانان باشد

حجت الاسلام میراحمدی گفت: امام جواد(ع) مروج فرهنگ شیعه بود و باید الگوی زندگی و سیره عملی امام جواد(ع) الگوی عملی جوانان باشد.

حجت الاسلام «سید ابراهیم میراحمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: ترويج و اشاعه دين اسلام و مكتب تشيع و سبک زندگی اسلامی و دینی یکی از برنامه های عملی و مهم امام جواد(ع) در طول زندگی با برکتشان بوده است و باید در این راستا تبیین درستی در جامعه انجام شود.

 

امام جمعه گلوگاه افزود: امام جواد(ع) الگو و نمونه کامل برای شیعیان است و در همه امور خدا را ناظر بر اعمال می دانسته و بر این امر تاکید داتشه است و در روایتی از ایشان داریم که فرمودند: «چگونه تباه شود آن کس که خداوند سرپرست اوست و چگونه نجات یابد آن کس که خداوند تعقیب کننده اوست. کسی که به غیر خدا دل ببندد، خداوند او را به همان کس واگذار کند و کسی که از سر ناآگاهی عمل کند، تباهی اش بیشتر از اصلاحش خواهد بود».

 

وی خاطر نشان کرد: از امام رضا(ع) نقل شده است که در مورد امام جواد(ع) فرمودند: « فرزندی برای من به دنیا آمد که شبیه حضرت موسی(ع) شکافنده دریاها و نظیر حضرت عیسی(ع) شد که مادر او را مقدس گرداند و او را طاهر و مطهر آفرید».

 

حجت الاسلام میراحمدی گفت: امام جواد(ع) مروج فرهنگ شیعه بود و باید الگوی زندگی و سیره عملی امام جواد(ع) الگوی عملی جوانان باشد و مردم ما سبک زندگی اسلامی و دینی را از این امام همام بیاموزند.

 

امام جمعه گلوگاه افزود: رمز موفقيت جوانان تبعيت از دستورات الهي و همچنین حركت در مسير ولايت و رهبری است که باید در دستور جدی ما باشد.

 

به گزارش شبستان، ابوجعفر محمد بن علی، نهمین امام شیعیان جهان، در ماه رجب سال 195 ه..ق در شهر مدینه دیده به جهان گشود. مشهورترین لقب های آن حضرت، «جواد» و «تقی» است.

مادر آن حضرت، سبیکه نام داشت که از خاندان ماریه قبطیه همسر پیامبر اسلام بود. مادر امام جواد(ع) برترینِ زنان زمان خود بود، به گونه ای که امام رضا(ع)، او را بانویی منزه، پاک دامن و بافضیلت معرفی می کرد.

روزی که پدر بزرگوار امام جواد(ع) درگذشت، او هشت سال داشت؛ پیشوای نهم در دوران امامت خود، با دو خلیفه عباسی یعنی مأمون و معتصم معاصر بوده است. هر دو خلیفه، امام جواد(ع) را به اجبار از مدینه به بغداد احضار کردند و در پایتخت زیرنظر گرفتند. حضرت محمدتقی(ع)، نخستین امامی بود که در کودکی به منصب امامت رسید. همین موضوع، پرسش ها و شبهه هایی میان برخی شیعیان پدید آورد.

کد خبر 1147833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha