هفت دوره کنفرانس پژوهشی و علمی برای صنعت بازی سازی

هفت دوره کنفرانس پژوهشی و علمی دانشگاهیان برای توسعه صنعت بازی سازی در ایران رقم خورده تا علاوه بر بهره گیری از منابع انسانی فعال به رفع موانع پیش روی این عرصه کمک شود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: کنفرانس علمی و بین المللی بازی های کامپیوتری، با عنوان «بازی های رایانه ای؛ آسیب ها و چالش ها» رویداد علمی که از بهمن 1394 به همت دانشگاه اصفهان رقم خورد و پنجم و ششم اسفندماه امسال هفتمین دوره این کنفرانس برگزار خواهد شد.

هفت دوره کنفرانس پژوهشی و علمی دانشگاهیان برای توسعه صنعت بازی سازی در ایران رقم خورده تا علاوه بر بهره گیری از منابع انسانی فعال به رفع موانع پیش روی این عرصه کمک شود.

 

400 مقاله علمی در رشته های کامپیوتر، روانشناسی، فنی و مهندسی، حقوق، جامعه شناسی و پزشکی به این کنفرانس تاکنون در طول هفت دوره رسیده و توانسته گامی برای رونقصنعت بازی سازی و بررسی ظرفیت های این حوزه داشته باشد.

101 مقاله علمی به دور هفتم این کنفرانس رسید که بیش از 60 مورد آن مورد پذیرش داوران قرار گرفته و از آن جایی که صنعت بازی سازی یک فعالیت بین رشته ای است و چند دسته از علوم دانشگاهی در آن سهیم هستند تقویت این حوزه با استفاده از فعالیت های تیمی می تواند بر این عرصه اثر بگذارد.

 

کنفرانس علمی بازی های کامپیوتری اتفاقی بزرگ در حوزه صنعت بازی و سرگرمی از جمله بازی های رایانه ای به شمار می رود و می تواند با بررسی جنبه های مختلف این حوزه بر روند توسعه آن در کشور اثر مثبتی داشته باشد.

*نقش کنفرانس علمی در توسعه صنعت بازی های رایانه ای

 

عضو هیات علمی رشته کامپیوتر دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه نگاه تجاری به حوزه بازی سازی در کشور لازم است، گفت: کنفرانس علمی در توسعه صنعت بازی های رایانه ای نقش داشته و این صنعت را رونق بخشیده است.

«جواد راستی« با بیان اینکه از مقاله های ارسالی بازتاب خوبی برای راهبرد علمی در توسعه این امر استفاده شده است، افزود: نظریات صاحبان اندیشه در رشته های مختلف پیرامون بازی های رایانه ای باعث شده که کارکردهای آن مورد توجه قرار گیرد.

 

دبیر کنفرانس علمی بازی های رایانه ای یادآورشد: در این دوره از رویداد شخصیت های علمی و مهارتی از کشورهای دیگر دنیا مثل فلاند، هلند و آمریکا حضور دارند.

 

وی اضافه کرد: پیش بینی جلسه و کارگاه علمی و آموزشی و همچنین ارائه مدرک برای شرکت کنندگان در این کنفرانس صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: استفاده از بازی های رایانه ای در گروه درمانی و ایجاد شادکامی و مسائل تربیتی و مهارتی موضوعی است که مورد بررسی و در برخی از رشته ها اجرایی شده و اساتید رشته پزشکی به نقش های این عرصه اشاره کرده اند.

مدیر مرکز نوآوری و سرگرمی دانشگاه اصفهان از تشکیل کمیته ای در حوزه سرگرمی و بازی های رایانه ای از سال 92 در این دانشگاه خبر داد و یادآورشد: اتاق های گفتگو، بازی و فضای اشتراکی در این مرکز ایجاد شده است.

*مهاجرت صاحبان اندیشه در بازی سازی از ایران

 

معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بسیاری از صاحبان اندیشه و مهارت در حوزه تولید بازی رایانه ای از کشور برای ادامه تحصیل و فعالیت مهاجرت می کنند که با وجود چنین توانمندی هایی باید زمینه استفاده از آنان در ایران فراهم شود.

«حامد نصیری« از نبود برنامه جامع و سیاست گذاری در این حوزه انتقاد کرد و گفت: با تصویب قوانین حمایتی امکان توسعه صنعت ارزشمند اقتصادی فراهم است که ارزش افزوده زیادی را هم ایجاد می کند.

 

وی اضافه کرد: به تولید محتوا فرهنگی برای ساخت بازی های بومی و محلی در کشور نیاز داریم که تولید برخی از بازی های ایرانی که متناسب با ارزش های دینی و یا ملی بوده با جذب مخاطبانی از داخل و خارج روبرو شده است.

نصیری اجرای این کنفرانس علمی و حمایت دانشگاه اصفهان از این حوزه را برای توسعه صنعت بازی سازی و تقویت گیمرها مهم دانست و اذعان داشت: با همکاری مشترک بین اساتید رشته های مختف برای تولید بازی می توان ارزش افزوده در کشور ایجاد کرد.

*صنعت تولید بازی و سرگرمی و درآمدهای اقتصادی و فرهنگی

 

صنعت بازی سازی یکی از عرصه های مهم که تاثیرات فرهنگی زیادی را به همراه دارد و از طرفی هم منافع اقتصادی کشور را بدون آلایندگی و مسائل زیست محیطی تامین می کند.

عرضه بازی های خارجی در درون کشور بر اقتصاد و فرهنگ جامعه اثر گذاشته و موجب بروز آسیب های زیادی می شود لذا تلاش برای رشد و تقویت این عرصه ضرورت دارد.

کد خبر 1147856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha