آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای محدوده شهرستان خاش

آِیین افتتاح عملیات گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای محدوده شهرستان خاش با حضور ریاست جمهوری ، استاندار و تنی چند از مقامات استانی و بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، رضا پنجابی مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در آیین گشایش و آغاز به‌ کار طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی که با حضور رئیس‌جمهوری و بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: به یمن و برکت این انقلاب گرانقدر و همت مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش همکاران جهادی شرکت ملی گاز پروژه گازرسانی به استان سیستان رقم خورده و روند توسعه آن در قالب نهضت گازرسانی به استان در جریان است.

 

وی گفت : همزمان با فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در امتداد پروژه های گازرسانی استان ، امروز عملیات اجرایی 400 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با هدف گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و 93 روستای محدوده شهرستان خاش ، با 228 میلیارد تومان اعتبار و به جهت  بهره مندی 10 هزار و 500 خانوار شهری و روستایی آغاز شد.

 

پنجابی در ادامه افزود این شرکت چندین پروژه گازرسانی دیگر در سطح استان آماده افتتاح و کلنگ زنی دارد که در بخش خانگی ، گازدار نمودن 65 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با هدف بهره مندی 10 روستای محدوده شهرستان ایرانشهر و بمپور و 3 هزار و 100 خانوار ساکن آن و در بخش  صنایع  آغاز عملیات اجرایی 40 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با هدف گازرسانی به 21 واحد صنعتی واقع در محور زاهدان – خاش و ایجاد 1200 شغل ، گازرسانی به 40 واحد گلخانه ای ، 30کوره آجرپزی ، یک نیروگاه خصوصی و 67 واحد تولیدی / صنعتی بخشی آز آنان می باشد.

 

این مقام مسئول در پایان گفت : گاز به عنوان محور توسعه استان توانسته است در بخش اشتغال زایی و تولید ثروت گام بلندی را برداشته و نقش بسزایی را ایفا کند.

کد خبر 1147870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha