شعر انقلاب، سبک تازه و نو است

ولیئی با اشاره به اینکه شعر انقلاب، سبکی نو است، گفت: اندیشه انقلاب کردن و شوریدن بر حکومت‌ها اندیشه تازه و جدیدی است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کارگاه سبک‌شناسی عصر شعر انقلاب با حضور دکتر قربان ولیئی دبیر علمی جشنواره شعر فجر، هادی وحیدی پیشکسوت شعر آئینی و علاقمندان به عرصه شعر و ادب فارسی عصر روز پنجشنبه 21 بهمن ماه 1400 در سالن یادگار فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار گردید.

 

کارگاه سبک‌شناسی عصر شعر انقلاب به همت حوزه هنری استان زنجان و همکاری انجمن ادبی اشراق و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

قربان ولیئی استاد دانشگاه و دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر در ابتدای کارگاه با بیان مقدمه‌ای در خصوص زبان و شکل‌گیری کلمات گفت: لذت‌بخش‌ترین و پایدارترین لذت‌ها در این عالم لذت شناختن است و خوش به سعادت کسی که در این عالم رویکردش به هستی رویکرد شناختی است.

 

وی اسرار آمیزترین پدیده هستی را زبان عنوان کرد که دارای ابعاد بسیار ناشناخته‌ای است و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابعاد ناشناخته زبان، دانش زباشناسی است که نمیدانیم کلمات چگونه به وجود آمده‌اند.

 

قربان ولیئی گفت: ذات زبان برای ارتباط‌گیری با انسان‌ها است هرچند بشر عاجز است از اینکه چگونه اجسام و اشیاء جهان نامگذاری شده است.

 

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر اظهار داشت: به تعبیر دانشمندان شیمی اگر شعر را تجزیه کنیم به مولکول زبان خواهیم رسید و شاعران تکمیل کننده نوع کلمات هستند.

 

وی با بیان مقدمه‌ای در مورد زبان و دانش زبان‌شناسی؛ درخصوص مفهوم انقلاب گفت: اندیشه انقلاب کردن و شوریدن بر حکومت‌ها اندیشه تازه و جدیدی است و شعر انقلاب دارای سبکی نو می‌باشد.

 

استاد دانشگاه، شعر چهل ساله انقلاب را دارای سبک ویژه ای عنوان کرد و افزود: شعر انقلاب به لحاظ واژگانی و اندیشگی و همچنین بلاغت دارای سبک ویژه است که با رجوع به سنت و عناصر نو به گونه‌ای جدید تازه روی آورده است.

 

در پایان این کارگاه که با حضور شاعران نامدار استان و علاقمندان به عرصه شعر و ادب استان برگزار گردید، هادی وحیدی، منصور کلامی و فاطمه اکبری به شعرخوانی پرداختند.

 

 

کد خبر 1147881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha