ضرورت همراهی رسانه ها در جهاد تبیین/روحیه مطالبه گری را در جامعه افزایش دهیم

حسنی با طرح این سوال که چرا یک رسانه وارد جریانات سیاسی می شود و اصل نظام مورد غفلت قرار می گیرد، افزود: به سمتی حرکت می کنیم که با همراهی اصحاب مطبوعات و رسانه ها جهاد تببین را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین موضوع حال حاضر، جنگ روایت هاست و جامعه امروز در حال کسب اطلاعات از اطراف است.

 

امرالله حسنی با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در این زمینه گفت: در سال های گذشته که تکنولوژی تا این اندازه پیشرفت نکرده بود، اطلاع رسانی در یک جغرافیای خاص محدود بود  ولی در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی موجب شده تا اطلاع رسانی از مرزها گذشته و در تمام دنیا منتشر شود.

 

وی با یادآوری اینکه انقلاب عظیم رسانه ها موجب انعکاس اخبار در سطح وسیع جعرافیا شده و یک غول رسانه ای در حال برعکس نشان دادن واقعیت ها است، افزود: مقام معظم رهبری به موضوع جهاد تبیین تاکید کرده تا جایی که این کار را به عنوان یک فریضه واجب مطرح کردند.

 

حسنی با یادآوری اینکه وظیفه رسانه ها هدایت جامعه به سوی مبانی اعتقادی و عزت ملی است، گفت: نقش رسانه ها در این بین بی بدیل است و اگر ما نتوانیم داشته های خود را تبیین کنیم دشمنان به نفع خود تبیبن خواهند کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: پس از گذشت چهل و سه سال نتوانستیم دستاوردهای نظام را به خوبی تبیین کنیم و متاسفانه معاندان نظام فضایی ایجاد کرده اند که حتی روشنفکران نیز منکر دستاوردهای نظام می شوند.

 

این مسئول با بیان اینکه تمام کفر در برابر جهان اسلام جبهه گرفته و تنها ایران اسلامی است که در برابر کفر صف آرایی کرده است، گفت: امید تمام کشورهای اسلامی به جمهوری اسلامی است.

 

وی با طرح این سوال که چرا یک رسانه وارد جریانات سیاسی می شود و اصل نظام مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: به سمتی حرکت می کنیم که با همراهی اصحاب فرهنگ و هنر جهاد تببین را به سرانجام برسانیم.

 

به گفته این مسئول، فارغ از جناح بندی ها بایستی به جهاد تبیین پرداخت ولی نعمتان ما مردم و اهالی فرهنگ و هنر هستند.

 

وی به موضوع مطالبه گری و تقویت روحیه مطالبه گری تاکید کرد و ضمن مهم تلقی کردن این مقوله گفت: عدالت فرهنگی متاسفانه اتفاق نیفتاده و اگر اتفاق افتاده بسیار اندک بوده و واقعا سهم روستاهای دورافتاده از فرهنگ و هنر تا چه اندازه بوده است.

 

حسنی خطاب به رسانه ها خواست اولین مطالبه را از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی فرهنگ و هنر شروع کنند، افزود: شفافیت در تمام زمینه ها مهمترین وظیفه ماست و بایستی با شفاف سازی به پیش برویم.

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، آزادی مطبوعات که مدنظر جمهوری اسلامی است در این استان مورد تاکید است و از مطبوعات استان حمایت خواهد شد.

 

حسنی با اشاره به رسالت خطیر رسانه ها و سختی کار این قشر گفت: عدالت فرهنگی در شهرستان های استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: دولت سیزدهم بنای بر استفاده از نیروی جوان دارد و تلاش خواهد شد از ظرفیت کانون های مساجد در این عرصه استفاده شود.

 

رسیدگی به وضعیت بیمه خبرنگاران، کارت هنر، مسکن خبرنگاران و نظارت جدی به خانه مطبوعات استان موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

کد خبر 1147989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha