تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کارکنان اجباری می شود/ آموزش دانش آموزان پایه دوازدهم حضوری شد

قناعت از دادستان مرکز استان خراسان جنوبی درخواست کرد تزریق اجباری دز سوم واکسن کرونا برای کارمندان دستگاه های اجرایی را ابلاغ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۲۴ بهمن) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: بعضی از مصوبات مربوط به ستاد ملی کرونا و لازم الاجراست اما اختیار تعطیلی ها به ستادهای استانی واگذار شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی بر تقویت اکیپ های تزریق دز سوم واکسن کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های مرتبط تأکید کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی به عنوان طرحی موفق با جدیت باید ادامه یابد.

 

وی با اشاره به ضرورت دقت و حساسیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری جشن ها و جلسات، عنوان کرد: باید اقناع والدین برای تزریق واکسن کودکان و همچنین ترغیب و تشویق مردم به تزریق دز سوم واکسن از طریق دانشگاه و رسانه ها صورت گیرد.

 

قناعت از دادستان مرکز استان خراسان جنوبی درخواست کرد تزریق اجباری دز سوم واکسن کرونا برای کارمندان دستگاه های اجرایی را ابلاغ کند چرا که وقتی در اجتماع هستیم باید به قوانین اجتماعی توجه داشته باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید فرمانداران آمار واکسیناسیون شهرستان ها را مرتب رصد کنند که اگر پوشش آن پایین است نسبت به افزایش آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به لزوم نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در اصناف، گفت: تعطیلی مهدکودک ها تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت و با توجه به اینکه ابتلای سویه امیکرون در کودکان نگران کننده است باید پوشش واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال افزایش یابد.

 

قناعت از بازگشایی و آموزش حضوری برای دانش آموزان پایه دوازدهم و رشته های فنی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و افزود: اما آموزش در سایر پایه های تحصیلی مدارس استان همچنان به صورت غیرحضوری ادامه خواهد یافت.

 

 

 

 

کد خبر 1148005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha