پلیس در کمک‌های مؤمنانه پیشتاز است

حجت‌الاسلام روحانی گفت: نیروهای خدوم انتظامی و پلیس علاوه بر انجام رسالتشان در کمک‌های مؤمنانه هم پیشتازند و این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «تقی روحانی» امروز(یک‌شنبه، 24 بهمن) در مراسم مرحله هفتم اهداء بسته‌های معیشتی کارکنان نیروی انتظامی شهرستان رودسر اظهار داشت: حقیقتا نیروهای خدوم انتظامی و پلیس در کنار انجام رسالتشان در کمک‌های مؤمنانه به خانوارهای نیازمند هم پیشتاز بوده و هستند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه محافلی مانند این قطعا مورد لطف و توجه خداوند باریتعالی است به آیاتی از قرآن کریم در باب اهمیت انفاق و کمک به نیازمندان اشاره داشت و عنوان کرد: پروردگار متعال در این آیات که شمارشان بسیار زیاد است می‌فرماید آنهایی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند در نزد خداوند جایگاهی خاص دارند.

 

روحانی ضمن برشمردن معانی گسترده انفاق و با تاکید بر اینکه در کنار مسائل مادی، انفاق علم و اخلاق نیز اهمیت ویژه‌ای دارد تصریح کرد: حتما لازم نیست که سرمایه‌دار و دارنده باشیم زیرا حتی با داشتن کمترین دارایی و حقوق هم می‌توانیم در راه خدا انفاق کنیم و این سنت حسنه را به جا آوریم.

 

وی اضافه کرد: کار و وظیفه پلیس تامین نظم و امنیت جامعه و برقراری نظم عمومی است، و از آنجا که ما در یک جامعه دینی و حاکمیت اسلامی زندگی می‌کنیم نیروی انتظامی و پلیس ما علاوه بر وظایفش در حوزه کمک‌های خیرخواهانه هم ورود جدی دارد و این امر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب عزیز است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از آموزه‌های دینی بهره‌گرفته و فراتر از وظیفه ذاتی خود به میدان عمل وارد می‌شود افزود: در سراسر دنیا هم نمی‌توان پلیسی را یافت که چنین ویژگی‌هایی داشته باشد و در کنار تامین امنیت مردم به فقرای جامعه هم کمک کند و نیروهای ما در آجا، ناجا و در سپاه واقعا باید به خود ببالند.

 

روحانی ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات همه نیروهای نظامی و انتظامی در لبیک گفتن به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در باب برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه افزود: اینکه نیروی انتظامی وارد میدان شده پرچم‌داری و علمداری کند و دست به چنین اقداماتی بزند واقعا جای تقدیر دارد.

 

وی با نثار صلوات به روح پرفتوح تمام شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای نیروی انتظامی و شهید رنجبر اظهار داشت: خدا را شاکریم که زیر پرچم قرآن و ولایت فقیه شاهد چنین حرکت‌های خداپسندانه‌ای آن هم از جانب نیروی انتظامی هستیم که همواره جان خود را کف دست نهاده و با اشرار و مخلان نظم و امنیت مبارزه می‌کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: از فرماندهی کل ناجا، سازمان عقیدتی و سیاسی و شهرستان‌ها و بخش‌ها برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانوارهای نیازمند و محروم به سهم خودم تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم با همت همه عزیزان در مراحل بعدی شاهد همدلی و کمک‌های مؤمنانه بیشتری باشیم.

کد خبر 1148025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha