باید عدالت را سرلوحه همه امور در نظام اسلامی قرار دهیم

سلیمی گفت:برجسته ترین شعار حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) عدالت است؛ ما به عنوان پیروان آن حضرت، باید عدالت را سرلوحه همه امور در نظام اسلامی قرار دهیم.گام دوم انقلاب عرصه تحول در عدالت خواهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «فاطمه سلیمی» در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر گفت:در نگاه دینی مرد و زن جنس مخالف نیستند بلکه مکمل وجودی یکدیگرند؛ در انجام وظایف و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی! شکوفایی ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف کشور، در گرو نقش آفرینی توامان مردان و زنان جامعه در افق‌های ترسیم شده تمدنی است.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد افزود:و اما اکنون در گام دوم انقلاب ضرورت پیروی واقعی از راه و روش و مشی عملی حضرت امیرالمومنین‌،علی(علیه السلام)، در عرصه های گوناگون زندگی در کنار محبت و ارادت به ایشان صدچندان می نماید.

 

وی ادامه داد:پرداختن به جنبه هایی ناب از زندگی نورانی آن امام همام، که تاکنون چندان بدان توجه نشده، می تواند راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی بوده و منجر به ارتقاء نگاه عمومی به مقوله مردانگی و جوانمردی گردد.

 

سلیمی اظهارداشت: سلوک مهربانانه و عاشقانه امیرالمومنین علیه السلام با اهل بیت و خانواده به ویژه همسر گرامیشان حضرت زهرا(س) و فراهم سازی بستر مساعد جهت اشتغالات علمی و اجتماعی ایشان در کنار همدوشی و همدلی بی دریغش در امر خانه داری و بچه داری الگوی ممتاز و نسخه حیات بخشی است، که فرهنگ عمومی جامعه امروز بیش از هر زمانی بدان محتاج است.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت:خداوند حکیم در آیه ۳۴ سوره نساء میفرماید «الرجال قوامون علی النساء» با مراجعه به منابع تفسیری و سیره عملی معصومین(ع) می‌توان به‌خوبی دریافت که ملاک این قوامیت، خادمیت است، خادمیتی مشفقانه که وجود مرد را مایه قوام، آسایش و ثبات در خانواده می نماید! متاسفانه نگاه سلیقه ای و بعضا جنسیتی برخی افراد به آموزه های دینی، موجب برداشتی سطحی و حداقلی گردیده است.

 

وی بیان کرد: در حالیکه این قوامیت در تصمیم گیری امور خانواده دارای چارچوب ها و حدود و ثغوری است که این اختیار را محل امتحان و آزمایش مرد در برابر تامین حقوق فرزندان و بانوی زندگی اش می نماید و نقش و تأثیر همراهی او را در انسان سازی و تعالی جامعه به دست زنان مبرهن می سازد، مردانگی در قاموس فکری و عملی امام علی علیه السلام، یعنی قوام بخشی حداکثری، به طراوت و شادابی اهل خانواده و ریحانگی زن.

 

سلیمی گفت:برجسته ترین شعار حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) عدالت است؛ ما به عنوان پیروان آن حضرت، باید عدالت را سرلوحه همه امور در نظام اسلامی قرار دهیم.گام دوم انقلاب عرصه تحول در عدالت خواهی است. پیگیری و اجرای اصول بر زمین مانده ای از قانون اساسی که تحقق آنها فراهم آورنده زیرساخت‌های اقامه عدالت در تمامی ساحت های اجتماعی است.

کد خبر 1148054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha