ایستادگی قاطع ارشاد گیلان در برابر تغییر کاربری سینماها؛ مسببان این بی‌قانونی را به دادگاه می‌کشانیم

ثقتی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قاطعانه در برابر تغییر کاربری سینماها می‌ایستد گفت: تمامی مسببان این بی‌قانونی که سینماها را به مکان‌هایی صد در صد تجاری تبدیل کردند به دادگاه کشانده و سینماها را احیاء می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(یکشنبه، 24 بهمن) در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلانی اظهار داشت: خبرنگاران بی‌ادعا و پرتلاش هستند و در حوزه‌های مختلف از جمله پاندمی کرونا فعالانه عمل کردند و از استاندار گیلان خواستم که حتما به این قشر اثرگذار نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبرنگاران و اصحاب رسانه را همچون یار دوازدهم ستاد استانی مقابله با کرونا ذکر کرد و با بیان اینکه وی همواره از فعالیت‌های خبرنگاران در جلسات مختلف تقدیر کرده است ابراز داشت: شب گذشته در اختتامیه اکران همزمان جشنواره فیلم فجر به مواردی از جمله سینماها اشاره کردم که برای برخی مبهم بود.

 

ثقتی در رابطه با کاربری سینماها مباحثی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه سینماها در گران‌ترین مکان‌های جغرافیایی شهرها واقع شده‌اند بنابراین در حال حاضر موقعیت سینماها دارای ارزش می‌باشد از این روز به جهت ارزش زمین، فضای وسوسه‌انگیزی ایجاد شده است و مالکان سینماها به دلیل اینکه سود سرشاری عایدشان نمی‌شود در فکر تغییر کاربری‌ می‌افتند. 

 

وی ضمن اشاره به تعطیلی سینماها و تبدیل این فضاها به پاساژهای تجاری تصریح کرد: طبق قانون هیچ مرکز سینمایی نمی‌تواند تغییر کاربری داده شود اما در مقطعی از زمان دولت آمد با نگاه حمایتی از مالکان و مدیران سینماها طرح ایجاد مجتمع‌های تجاری و فرهنگی را مطرح و به اجرا گذاشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: دولت با این طرح درصدد بود هم از حوزه فرهنگ و هنر، علاقمندان به سینما و هم از مالکان حمایت به عمل آورد بنابراین هر جایی که تغییری ایجاد بشود و خروجی آن به ایجاد توأمان مجتمع‌های تجاری و فرهنگی ختم نشود خلاف قانون عمل شده است.

 

ثقتی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نسبت به این خلاف قانون‌ و تغییر کاربری‌ها و تبدیل صد در صد فضای سینماها به مکان‌های تجاری محکم خواهد ایستاد و مسببان آن را به دادگاه می‌کشد همچنین نسبت به مدیران گذشته‌ای که زیر چنین مرقومه‌هایی را امضاء کردند برخورد و آنان را نیز به دادگاه می‌کشاند.

 

وی با بیان اینکه جسم نحیف فرهنگ و هنر دیگر جایی برای تحمل چنین تازیانه‌هایی را ندارد اظهار داشت: اینکه در انزلی و یا در بعضی از شهرهای دیگر می‌بینیم که از حیث زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر واقعا در فقر مطلق به سر می‌برند در حالیکه جمعیت بالایی دارند برای ما دردناک است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: سیاست‌های غلط و سودجویانه‌ای مانند تغییر کاربری سینماها به هیچ عنوان قابل گذشت و اغماض نیست و یقینا اداره کل ارشاد به نفع جریان فرهنگ و هنر ورود خواهد کرد و تغییر کاربری‌ها را مجددا به حالت خودش باز می‌گرداند.

 

ثقتی با تاکید بر اینکه به زودی گزارشی در مورد اقدامات حقوقی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در موارد مطروحه به اصحاب رسانه داده می‌شود خاطرنشان کرد: افراد خاطی را حتما به دادگاه می‌کشانیم تا پاسخ بدهند که چگونه توانستند محیط سینما را صد در صد تجاری کنند.

کد خبر 1148124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha