عدم صدور پایان کار برای ساختمان های دارای المان های شرک آلود در شیراز

ترابی گفت: شهرداری ها برای عدم استفاده از نمادهای غیر اسلامی در شهرها ورود پیدا کنند و از شهردار شیراز در خصوص کنترل استفاده از المان های شرک آلود برخی ساختمان های شهر درخواست کرده ایم که این مورد در صدور پایان کار بررسی و لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعلی ترابی»، امروز (یکشنبه 24 بهمن) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم با مقاومت ملت شجاع ما در مقابل حمله های مختلف دشمنان به زودی شاهد فرو ریزی تحریم دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) غیرت دینی و انقلابی مدیران و مسئولان ما موجب آرمان های اسلام، انقلاب و  شهدا می شود.

وی با اشاره به پیگیری و تصویب بودجه سال 1401 شهرداری شیراز در شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: تصویب بودجه، میثاق شورای اسلامی و شهرداری شیراز است و با هدف خدمت به مردم و رفع مشکلات شهر پیگیری می شود تا شاهد اجرای مطالبات مردم، بودجه ریل گذاری برای توسعه شهر و ... باشیم.

ترابی ادامه داد: بودجه فرصتی برای استفاده از ظرفیت های مردم است و نزدیک به 80 درصد مردم ایران در شهرها زندگی می کنند و دولت حمایت چندانی  برای توسعه و عمران و آبادانی محل زندگی مردم ندارد.

وی اضافه کرد: این مردم هستند که با انتخاب نمایندگان در شورا و در پرداخت عوارض های خود و با پرداخت هزینه ها باعث رشد و توسعه شهرها هستند و اگر امروز درآمد شهر ای کشور از بودجه عمرانی دولت بیشتر است به واسطه خواست خود مردم و حمایت های آنان از شورای اسلامی و شهرداری است.

ترابی با اشاره به چالش های پیش روی شهرسازی در کلان شهرهای کشور گفت: نحوه احیای بافت های تاریخی، فرهنگی و بافت های فرسوده شهری، رشد نامتوازن شهرها بر خلاف طرح های جامع و تفصیلی مصوب شورای عالی معماری شهرسازی، نحوه اقدام دولت در اجرای طرح ملی نهضت مسکن سازی در کشور و ... از این موارد است که باید از تجارت گذشته استفاده شود و شهرها را بی رویه گسترش ندهیم بلکه به فکر ارائه خدمات به مردمی که در آنجا ساکن می شوند نیز باشیم.

وی با اشاره به استفاده از نمادها و المان های غیر اسلامی در شهرها گفت: شهرداری ها برای عدم استفاده از نمادهای غیر اسلامی در شهرها ورود پیدا کنند و از شهردار شیراز در خصوص کنترل استفاده از المان های شرک آلود برخی ساختمان های شهر درخواست کرده ایم که این مورد در صدور پایان کار بررسی و لحاظ شود.

کد خبر 1148135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha