کانون های فرهنگی مساجد باید بخشی از نارسایی‌های حوزه فرهنگ را جبران کنند

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید اثرگذاری لازم را داشته باشند، گفت:انتظار داریم که بخشی از نارسایی‌های حوزه فرهنگ را این کانون ها جبران کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی» عصر امروز ( ۲۴ بهمن ماه) در آئین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مهم ترین و اساسی ترین رکن جامعه و فرهنگ توجه به مسائل فرهنگی هر جامعه است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه به حوزه فرهنگ را محور توسعه فرهنگ توسعه در همه زمینه‌ها دانست و گفت: می‌طلبد همه نسبت به حوزه فرهنگ نقش موثر و ارزنده ای داشته باشند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بستر خوبی برای توسعه فرهنگی در استان وجود دارد، افزود: هنرمندان و قلم به دستان موثری داریم که انتظار می رود هنرمندان، ادیبان، نویسندگان، هنرمندان و اصحاب رسانه هنر خود را در جهت توسعه فرهنگی جامعه و استان به کار گیرند.

 

هاشمی با بیان اینکه سالهاست مقام معظم رهبری بحث «شبیخون فرهنگی» را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما به سادگی از کنار این موضوع گذشتیم و امروز شاهد آثار مخرب آن در جامعه هستیم.

 

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انتظار می‌رود اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از عدم توجه به موضوعات فرهنگی است گام بردارند.

 

وی ادامه داد: معضلات و مشکلات فرهنگی هنری جامعه را دگرگون می‌کند و می‌طلبد که بی تفاوت از کنار مسائل فرهنگی عبور نکنیم.

 

هاشمی در ادامه خطاب به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اشاره کرد و گفت: هنرمندان بسیار خوبی داریم ولی به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم، یکی از آن ها دانشکده هنر و خبر است که برای اعتماد سازی مردم و رسانه‌ها می‌توان با تاسیس این آن ها، گام موثری در راستای توجه به مسائل فرهنگی برداشته شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این کار را برای اعتمادسازی مردم، رسانه‌ها و همچنین جامعه اثرگذار دانست و از معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در این راستا همکاری لازم را برای استقرار این دانشکده داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیری شورای فرهنگ عمومی به عنوان بیس فرهنگی استان است که راه ها و روش هایی که متناسب استان بوده در این شورا تعیین می شود و انتظار می رود کار کارشناسی در این نشست ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

هاشمی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دیگر ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که این روزها این موضوع مظلوم و مهجور واقع شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید اثرگذاری لازم را داشته باشند، افزود: نقش این کانون ها در کنار هیئت‌های امنا و هیئت های مذهبی مساجد سالهاست کمرنگ و کمرنگ شده و انتظار داریم که بخشی از نارسایی‌های حوزه فرهنگ را این کانون های فرهنگی هنری جبران کنند.

 

گفتنی است، حمایت از رسانه ها و فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد، حل‌مشکلات تالار مرکزی شهر یاسوج که سالها تکمیل آن را راکد مانده، توجه به سالن ها و پلاتوها در برخی از شهرستان ها که نیمه کاره رها شده از دیگر موضوعات مطرح شده و خواسته های معاون استاندار برای حل آن ها از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

 

 

در این آئین با حکم محمدمهدی اسماعیلی، امین درخشان به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از محمدعلی پیرسبزی مدیرکل سابق تقدیر شد.

کد خبر 1148141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha